Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Hallo ik wil m'n pc aansluiten op mijn tv zodat ik een groter scherm heb. ik heb geen videokaart met TV-out dus die moet ik gaan kopen. Nu heb ik een vraag: zie je via de tv-out aansluiting ook kwaliteitsverschil tussen goedkope en duurdere videokaarten, of maakt dat niets uit? Mijn videokaart onboard is namelijk heel goed en ik kan en vrijwel alles mee doen, dus ik hoef geen goeie dure Ati-kaart ofzo. Kan iemand mij advies geven over een betaalbare kaart die alleen maar gebruikt hoeft te worden voor tv-out?
Link naar reactie
Ik zou me er niet te druk over maken, immers een TV-out levert t.o.v. een VGA uitgang een beperkte kwaliteit; het is voor op TV dus praktisch onvergelijkbaar met een goede monitor. In diverse tests van videokaarten vaak gelezen over de kwaliteit van de VGA-uitgang (daar zit veelal behoorlijk verschil in, waarbij ook de 'high-end' kaarten niet garant staan voor de beste signaal-kwaliteit), maar nimmer over de kwaliteit van de eventueel aanwezige TV-out van VGA-kaarten. Zal ongetwijfeld verschil inzitten, maar zie boven.
Link naar reactie
Er is in analoge tv-out land nog steeds maar 1 kaart die alle andere verslaat op kwaliteit en dat is een Matrox G550. Helaas is de rest van de kaart vergeleken met spec's van tegenwoordig nagenoeg nul, dwz de 3D prestaties zijn nagenoeg nul. Alhoewel ik er weldegelijk Quake III mee heb gespeeld en nog geeneens zo beroerd zijn de 3d prestaties in vergelijking met een moderne ati of nvidia niet noemenswaardig Als je geen games speelt is de kaart beslist het overwegen waard maar anders verval je in het moderne assortie van ati en nvidia en de analoge uitgang van al deze kaarten zijn ongeveer even slecht/goed. Met de komst van hdmi enzo zal dat waarschijnlijk ook alleen maar slechter worden, de "media industrie" wil al jaren af van de "onbeveiligde" analoge uitgang en de hardware industrie werkt maar al te graag mee want 3 componentjes van 0.09 eu minder is toch weer wat meer winst.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...