Ga naar inhoud

DVD branden in Nero 7 Ultra


Aanbevolen berichten

Ik heb een film gedownload en die wil ik op een dvd branden om in een stand-alone dvdspeler af te laten spelen. Ik wil de dvd als PAL of regio vrij branden maar ik kan nergens het menu vinden waar ik dat kan instellen, en het staat niet bij het begin menu waar je een titel kunt intypen en op welke snelheid hij gebrand moet worden. Of weet iemand anders een goed brandprogramma waar dit wel kan ? Hier nog even een screenshot voor de duidelijkheid: [img:1bc8a81f2e]http://i21.photobucket.com/albums/b271/KCTnighthawk/nero7.jpg[/img:1bc8a81f2e]
Link naar reactie
Beide criteria (pal/ntsc en de regio of regiovrij) worden niet bepaald bij het branden maar zitten vastgebakken in de bron die je gaat branden. Als een image (bv iso,bin,cue,img of nrg) of de VIDEO_TS map die je gaat branden een regio vrije PAL film bevat dan wordt je dvd een regiovrije pal dvd. Nagenoeg alle films die je download zijn regiovrij en of de film pal of ntsc is maakt praktisch gezien niets uit aangezien dvd spelers met beide om kunnen gaan. Pal/NTSC en de regio hebben overigens niets met elkaar te maken. PAL of NTSC is een technische eigenschap die film materiaal heeft en heeft betrekking op de resolutie,framerate enz. PAL is het videosysteem gebruikt in europa en ntsc wordt gebruikt in amerika maar je kunt in europa prima een ntsc dvd afspelen en in amerika een pal dvd. Kwalitatief gezien is het wel zo dat je een betere beeldkwaliteit kunt verwachten als je op een europese pal tv een pal dvd afspeelt. Bij het afspelen van een ntsc dvd op een pal tv moet er het eea omgerekend worden en dat geeft wat verlies aan beeldkwaliteit maar aangezien de meeste dvd rips al gereduceerd zijn in grootte (van 9 GB naar 4.5 GB) en dus ook in kwaliteit is dat denk ik niet echt een criterium. De regio (beperking) van een dvd is een marketings kwestie: films bedoeld voor bv. de amerikaanse markt kunnen niet worden afgespeeld in europa door de regiobeperking. Idee er achter is(was) dat een film die al uitgekomen is in amerika maar nog niet in europa niet door de consument kan worden geimporteerd en afgespeeld. Nagenoeg ieder rip programma welke dvd's ript naar harde schijf heeft standaart de optie aan staan om de regio beperking te verwijderen en dus zijn nagenoeg alle downloads regiovrij.
Link naar reactie
ik zie dat dit topic handelt over een probleempje dat ik ook heb, dus als ik even mag vragen: ik heb pas een dvd gekocht, bij aankomst thuis bleek dat het om een NTSC versie ging, en die kon ik dus NIET afspelen op mijn dvd-speler. Als ik hem nu rip naar m'n PC, en op een leeg schijfje brand, kan ik hem dan wel spelen? Aangezien je zegt dat als je ze naar PC ript de regiocodering verdwijnt...
Link naar reactie
Dat de film zwart/wit wordt afgespeeld is iig geen probleem van de regiocodering, deze zorgt er simpel voor dat de dvd het wel of niet doet. Hoe wordt de dvd op de pc afgespeeld? Wat dan wel het pribleem is kan ik zo 1-2-3 niet duiden, het kan natuurlijk gewoon een slechte download zijn. Die rips worden gemaakt door mensen en die maken ook fouten.... Je zegt dat je de download hebt "uitgepakt". Vanaf welk formaat het je de download uitgepakt? ; zip,rar,img,iso,bin,cue? @ lorenz: je stelt het denk ik verkeerd, of begrijpt toch niet helemaal hoe het nu zit. Dat de door jouw gekochte dvd ntsc is heeft niets met de regio te maken. Als de dvd echter geen regio 2 is dan kan het idd kloppen dat hij hier niet afgespeeld kan worden op een nederlandse dvd speler. Maar dat heeft niets te maken met NTSC of PAL. Kort door de bocht: als de dvd idd een andere regio heeft dan 2 dan zou je hem kunnen rippen en opnieuw op een dvd branden. Als je rip programma de mogelijkheid heeft om de regio aan te passen dan zou het daarna wel moeten lukken. Ik begeef me echter met deze uitspraken een beetje op glad ijs; het is in nederland verboden om beveiligingen te verwijderen en dus hebben we als regel op dit forum ook dat degelijke zaken niet besproken kunnen worden.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...