Ga naar inhoud

USB headset, hoe werkt het?


Aanbevolen berichten

Mijn pa heeft voor kerst een USB headset voor me gekocht, ik vraag me alleen af, voordat ik de verpakking open scheur, of ik deze zonder problemen op mijn PC kan aansluiten. Heb ik hier een speciale geluidskaart voor nodig? ik heb nu een Creative Audigy LS geluidskaart. Als ik mijn headset in op een USB port aansluit, zal mijn geluidskaart dit allemaal goed oppakken en verwerken? Het zou namelijk zonde zijn als ik niet optimaal gebruik kan maken van mijn geluidskaart.
Link naar reactie
Rechts bovenaan op deze site, staat enig uitleg over USB-headsets http://spraakherkenning.nl/h-headsets.htm Een quote hieruit [quote:cb5441a9df] Een USB-headset is een microfoon en geluidskaart inéén. Dit is met name handig indien uw systeem niet over een (gekwalificeerde) geluidskaart beschikt. De headset wordt aangesloten op een USB-poort van uw computer en u kunt direct aan de slag. [/quote:cb5441a9df]
Link naar reactie
Bedankt voor je reactie! dus de USB headset maakt geen gebruik van mijn huidige geluidskaart, maar van een ingebouwde (waarschijnlijk slechtere kwaliteit) geluidskaart in de headset zelf??? Terug naar de winkel danmaar :P Ik gebruikte mijn oude headset (kabel breuk:() altijd voor het mixen van muziek op mijn computer. Mijn geluidskaart kan 1 kanaal via de koptelefoon en 1 kanaal via de boxen sturen en daarom wil ik graag via mijn geluidskaart de koptelefoon aansluiten...
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...