Ga naar inhoud

analoge tuner


Aanbevolen berichten

Hallo mede forumers, Ik wil mijn thuisbiscoop gaan uitbreiden met een dvd recorder. Ik heb een full hd lcd scherm van SONY en wil daarbij de SONY rdr hx950 gaan aanschaffen. Ik heb een digitale decoder van Samsung aangesloten op mijn lcd. Deze tuner heeft 1 digitale tuner. Ze zeggen wel eens je kan het een of het ander: of je kijkt digitaal en neemt analoog op of andersom... Klopt dit? Als dit zo is en ik kijk digitaal en ik schaf die dvd recorder aan (daar zit een analoge tuner in) en ik neem op,hoe is dan de beeld kwaliteit ? Wat ik wil zeggen is ,als ik analoog kijk op mijn lcd scherm ,dan is het beeld niet al te best (dus daarom kijk ik digitaal) maar als ik via de dvd recorder opneem en ik speel af ,hoe is dan de beeld kwaliteit (geeft ie dat dan analoog weer?) In afwachting op uw antwoorden, PJC
Link naar reactie
Dus...als ik het goed begrijp is het beeld dat ik via mijn dvd recorder op mijn lcd scherm zie net zoals het beeld als dat ik naar mijn lcd scherm kijk maar dan zonder digitale decoder. Of is het upscalen naar HD kwaliteit net zo goed alsof ik het digitaal heb opgenomen. Heeft iemand überhaupt ervaring met upscalen? alvast bedankt, PJC
Link naar reactie
In ieder geval bedankt voor de antwoorden. Ben toevallig iemand tegengekomen die ervaring had met upscalen. Met een analoge tuner neem je inderdaad analoog op en zou de recorder dat ook zo weergeven op je lcd scherm. Maar door middel van het upscalen naar 1080 beeldlijnen wordt het beeld perfect weergegeven ,[b:cfb1f01232]mits[/b:cfb1f01232] je een full hd lcd hebt en de dvd recorder aangesloten zit via hdmi kabel. Dit nog even voor diegene die dit ook interessant vinden.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...