Ga naar inhoud

Opnemen van geluid werkt niet


Aanbevolen berichten

Ik wil platen digitaliseren en op CD zetten. Daarvoor heb ik de volgende configuratie: * draaitafel van Technics * preamp (voorversterker) BT26 * van daar met verloopkabeltje naar de line-in van de pc * pc heeft een ASUS P4P800E de Luxe moederbord met on-board geluid Realtek AC 97 (wat ik hiervoor gebruik) * gebruik Nero Wave Editor 2 * OS is Windows XP Als ik de platenspeler aanzet, dan krijg ik via de computer boxjes gewoon goed geluid, maar het opnemen gelukt niet. Hij geeft bij het input level ook geen variaties aan. Het opneemvolume heb ik op maximum staan. Als ik het bestand opsla (als .wav) en dan in de wave editor open zie ik alleen een vlakke lijn. Gebruik ik een ander wav bestand, dat zie je het hele frekwentie spectrum wel in de wave editor. Ook muziek van internet kan ik niet opnemen. Hetzelfde euvel. Waar moet ik de fout zoeken?
Link naar reactie
Heb je in de windows mixer de line in als opname bron geselecteerd? Denk het haast wel aangezien je wel geluid hebt via de pc speakers. Waarschijnlijk is het een instelling in het programma zelf. Ik gebruik zelf geen Nero, maar Cool Edit om mijn platen op te nemen dus kan je niet vertellen waar je de instellingen kunt vinden.
Link naar reactie
Dat je de plaat hoort uit de computer speaker is een goed teken. De plaat audio out - aangesloten op de audio in van je computer is correct. In Windows moet je apart nog een OPNAME kanaal aanklikken. Dat is te vinden in je windows mixer en ziet er zo uit: [img:7a611ce754]http://www.besidesdata.nl/opname/SITE/screenshots_software/opnemen-eigenschappen.jpg[/img:7a611ce754] Audicity is gratis te downloaden en veel beter dan Nero wave editor. Nog een kleine waarschuwing, de AC97 geluidskaart van je moederbord is van matige kwaliteit. Qua kwaliteit gaat daar het meest verloren. Als je hogere kwaliteit van opnames wilt moet je investeren in een prof audio kaart (ongeveer 100 euro) , deze geven minder ruis en minder storing en een betere Analoog - digitaal conversie. Te koop bij bv www.feedback.nl
Link naar reactie
Ik heb bij Eigenschappen van Opnemen alle opties aangevinkt en ze allemaal op max volume gezet. De interface is iets anders dan jij laat zien, maar dat komt omdat ik XP hier gebruik denk ik. Met Nero Wave Editor is met het op een andere pc (nu kapot) wel gelukt (aparte geluidskaart) en ook het corrigeren was voor mij goed genoeg (ik hoor toch niet zo best meer). Hij moet hier toch ook opnemen kunnen?! Als dat lukt installeer ik waarschijnlijk ook Audicity. Zoals ik al zei werkt het opnemen met de Windows Recoder ook niet. Het lijkt me te liggen aan de Realtek AC97, alleen ik kan het niet vinden.
Link naar reactie
[quote:4ddaaae0da="H J Barelds"]Ja dat klopt: Line In > licht blauw (hier komt dus het plugje van de pre amp in) Line Out > lime (=soort blauw groen), hier dus de luidsprekertjes. Alles aan de achter kant.[/quote:4ddaaae0da] Je hoort geluid via je pcspeakers dus lijkt mij dat er niets mis is met je realtek geluidschip. Ik zou het eerder zoeken in een instelling van Nero. Wat je nog kunt controleren is door in Windows Geluidsrecorder eens naar Bewerken -> Eigenschappen van audio te gaan en te kijken of alles goed staat. Als 't goed is staat er bij opnemen de naam van je realtek.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...