Ga naar inhoud

Kiezen geluidskaart voor games


Aanbevolen berichten

Hallo, Sinds 2 weken heb ik een nieuwe computer welke ik zelf heb samengesteld. Alles werkt naar behoren, maar in het spel Call of Duty 2 heb ik geen geluid. Laat COD2 nu net het spel zijn wat ik het meeste speel en alle oplossingen die op het internet worden aangedragen heb ik nu wel gehad, [b:cb870cee17]maar dit terzijde[/b:cb870cee17]. Om bij het samenstellen van de PC de kosten wat in de hand te houden heb ik geen aparte geluidskaart gekocht, in de verondestelling dat de geluidsvoorzieningen op mijn moederbord voldoende waren. Dus niet :-? Nu wil ik alsnog graag een geluidskaart bij mijn PC in bouwen om zo toch geluid te hebben. Mijn oog is gevallen op de X-Fi serie van Creative, alleen er zijn zoveel versies van, dat ik door de bomen het bos niet meer zie. Ik gebruik de PC voornamelijk om te gamen. Ik heb een 5.1 set van Logitech. Verder speel ik geregeld MP3-tjes etc. af. Echt mixen en geluid sampelen etc. doe ik bijna nooit. Wat is voor mijn gebruik nu een goede geluidskaart uit de X-Fi serie van Creative? Ik heb al wat onderzoek verricht en ik kwam ook deze kaart tegen. [url]http://www.jesonline.de/pcconf.php?basic=53975&MWbusiness=0cefee73fe769db069574e4051ea92d5[/url] Is deze kaart goed? Graag jullie deskundige reacties :)
Link naar reactie
Bedankt voor jullie snelle reacties. Nu heb ik nog twee vragen: 1) wat is nu het verschil tussen een "gewone" versie en de zogenaamde "Fatal1ty" versie; 2) ik heb ergens gelezen dat de X-Fi kaarten ook fysiek in grootte verschillen. De grootte van de kaart heeft natuurlijk invloed op de luchtcirculatie casu quo koeling in de computer. Ik kan echter de formaten niet terugvinden.
Link naar reactie
De Xtreme Music is iets groter dan de Live! 5.1 kaart. Ik weet niet welk OS je hebt. Ik heb de X-Fi Xtreme Music, maar onder XP had ik last van gekraak (en velen met mij gezien de klachten op het Creativeforum) bij scrollen, venster openen etc. Het scheen dat de software niet voldeed, ik weet niet hoe het nu daarmee staat... ik heb het opgegeven te volgen. Ik heb bijna 2 jaar niets aan de Xtreme gehad, sinds ik Vista heb kan ik eindelijk het geluid aanzetten. Tegenwoordig is er Alchemy voor de Creative kaarten, ik geloof dat die speciaal voor gamers zijn. Er zijn vast ook goede ervaringen met deze kaart.
Link naar reactie
Uneswido schreef:[quote:439fb80cf2]Aan Rebel: naar ik begrijp heb je onder Vista geen last meer van de "bijgeluiden".[/quote:439fb80cf2] Klopt, maar ik moet er wel even bij vermelden dat ik een nieuw systeem om deze kaart gebouwd heb zeg maar. In mijn systeem met XP zit een Asus A8V en daar zou hij wel 'ns probs mee gehad kunnen hebben, daar zit nu een Creative Live! in zonder probs te geven. Ik heb in m'n nieuwe systeem een Asus M2N32 WS Pro mobo. Er werd geopperd dat ook deze kaart probs had/heeft met het VIAgebeuren, net als de Live! in 2000.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...