Ga naar inhoud

Ik heb blijkbaar een DVD decodeerprogramma nodig ?????


Aanbevolen berichten

Ik ben nogal traag met nieuwerwetse dingen. Ik heb onlangs enkele OFFICIËLE DVDs gekregen/gekocht (dus geen illegale copieën). Nu wil ik die DVD weleens bekijken maar kom niet erg ver daarmee. Ik krijg de boodschap dat er problemen zijn met CODEC en dat er geen juist decodeerprogramma zou zijn. Het verbaast me dat dat nog extra nodig zou zijn, maar het zal wel. Ik heb een installatie met XP, DVD lezers en MS Media Player geïnstalleerd; volgens mij allemaal netjes en standaard, toch? WAAR haal ik zo'n decodeerprogramma vandaan? Zijn die ergens gratis te downloaden?
Link naar reactie
[quote:3df48bf25d="Jaap H"]Je kunt ook Media Player Classic of VideoLAN Player gebruiken, dan hoef je niets te installeren uit mogelijk min of meer dubieuze codec-packs, doordat deze players de mpeg-2 decoderings mogelijkheid in zich hebben.[/quote:3df48bf25d] Bedankt; uitgevoerd en ik krijg nu 'beeld'. Moet alleen eens naar een snellere grafische kaart uitkijken, denk ik.
Link naar reactie
Hoewel moderne videokaarten wel hardwarematige ondersteuning bieden voor het decoderen, zou dat niet zoveel mogen uitmaken, tenzij je processor het gewoon niet goed aankan. Als het beeld schokt, kijk dan of je processor in taakbeheer (windows 2000 of hoger) op 100% belasting werkt. Zo niet, dan zal er iets anders aan de hand zijn.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...