Ga naar inhoud

Een laptop als media center gebruiken?


Aanbevolen berichten

Mijn zusje wil graag een media center. Wat zij nu graag zou willen is een media center om mee te surfen,mailen, office gebruiken en zou ze graag de mp3's en films die ze heeft gedownload af willen spelen op haar TV. Ik ben helemaal niet thuis in media centers, heb wel even wat gelezen op internet en zag dat je met een zo'n kast van bijv. philips ook prima kan surfen. Alleen is ze dan wel altijd gebonden aan haar woonkamer. Mijn idee was eigenlijk om dan een laptop te gebruiken met al die functionaliteiten en dan het voordeel te hebben dat ze die dus ook gewoon mee kan nemen ergens anders naar toe als zij dat zou willen. Zijn er laptops speciaal voor dit doel? En waar zou ze dan op moeten letten? Haar budget is ca. 2000 euro. Is het voor haar verstandig om voor een laptop te gaan of misschien toch beter om een "vast" kastje te kopen. Heeft iemand hier enkele goede adviezen of tips? Alvast bedankt.
Link naar reactie
De ervaring op een vaste mediacenter zal waarschijnlijk wel beter zijn, omdat je een groter scherm kunt hebben, geluidssysteem enz. maar als het haar alleen maar gaat om basisgebruik dan heb je niet zo'n heel zware laptop nodig. [url=http://www1.euro.dell.com/content/products/features.aspx/inspn_1721?c=nl&cs=nldhs1&l=nl&s=dhs/]misschien is dit wat?[/url] maar houdt er wel rekening mee, dat deze laptop zeker niet geschikt is om mee te gamen. Als je zoiets wil, dan moet je al gauw aan [url=http://www1.euro.dell.com/content/products/features.aspx/xps_m1710?c=nl&cs=nldhs1&l=nl&s=dhs/]zoiets[/url] denken. Ik zou persoonlijk voor een vast mediacenter systeem gaan, omdat je onderweg toch met een laptop maar 3 uur (accu levensduur...of zoiets) kunt kijken.
Link naar reactie
Games is meer mijn ding, al vind ze een potje racen bij mij thuis op de Playstation op z'n tijd best lachen 8) Ze heeft niet echt een hele grote TV, wel breedbeeld. Ze heeft pas het downloaden ontdekt dus is daar lekker mee bezig. Het gaat haar er gewoon om om die films ook op haar TV te zien (icm. surround setje) en de muziek. Ze wil waarschijnlijk dus ook digitale TV aanschaffen.Denk niet dat ze echt onderweg een film kijkt, maar meer haar texten wil schrijven etc. Denk ook wel dat de specs van een vast center beter zullen zijn maar de mobiliteit van de laptop geeft haar meer vrijheid. Ik ben benieuwd naar waar ze op moet letten qua specs, aansluitingen, videokaart en geluidskaart. Ik zal die Dell aan haar voor leggen. In ieder geval bedankt voor je reactie :)
Link naar reactie
Zoals ik al zei,, persoonlijk denk ik dat een vaste kast een stuk beter is, je hebt geen problemen met de accu, je kunt lkkr relaxed op de bank een film kijken,, en dat zie ik bij een laptop nog niet zo gauw gebeuren. Ik zal eens een voorbeeldje van een vast mediacenter systeem maken. *UPDATE* Persoonlijk ben ik een beetje tegen merk-pc's maar omdat je voor een mediacenter pc, (of je moet hem zelf bouwen) niet veel anders kan vinden moet het dit keer maar: Ik kan niet zo heel veel systemen vinden, maar [url=http://bestelhp.shops.nl/product/176139/Pavilion%20Media%20Center%20M8160.nl.htm/]dit[/url] is volgens mij wel wat. Deze pc is ook wel geschikt om wat spelletjes op te doen,, maar hij is niet geschikt voor de zwaardere games. Deze videokaart heeft DirectX10 ondersteuning, wat handig is voor toekomstige toepassingen. Hij heeft wel windows vista.
Link naar reactie
[quote:44a2d49ef3="citomaster"]Zoals ik al zei,, persoonlijk denk ik dat een vaste kast een stuk beter is, je hebt geen problemen met de accu, je kunt lkkr relaxed op de bank een film kijken,, en dat zie ik bij een laptop nog niet zo gauw gebeuren.[/quote:44a2d49ef3] Ik heb alles aan mijn zusje laten lezen en verteld. Maar ze ziet toch meer in een laptop uiteindelijk. De laptop moet toch ook aan de TV gehangen kunnen worden en die zal dan ook gewoon op netstroom draaien. Ze geeft toch de voorkeur aan het kunnen werken en surfen wanneer ze maar wil en waar ze maar wil. Als dat gecombineerd kan worden met het afspelen van de muziek en films die ze heeft gedownload zou dat " Helemaal te gek" zijn maar als dat niet soepel kan dan maar niet zegt ze. Volgens mij moet dat makkelijk te doen zijn! [quote:44a2d49ef3="citomaster"] Ik zal eens een voorbeeldje van een vast mediacenter systeem maken. ............. Deze pc is ook wel geschikt om wat spelletjes op te doen,, maar hij is niet geschikt voor de zwaardere games. Deze videokaart heeft DirectX10 ondersteuning, wat handig is voor toekomstige toepassingen. Hij heeft wel windows vista.[/quote:44a2d49ef3] Ze interesseert zich niet voor spelletjes op de PC zoals ik al zei dus dat heeft geen invloed op haar keuze. Als ik de specificaties lees van het systeem dat jij voorsteld, dan zou ik dat 1 op 1 kunnen kopieren voor de laptop specs? Productbeschrijving: HP Pavilion Media Center m8160.nl - Core 2 Duo E4400 Processor: 1 x Intel Core 2 Duo E4400 ( Dual-Core ) Cachegeheugen: 2 MB L2 Cache Cache per processor: 2 MB RAM: 1 GB DDR II SDRAM Controller voor opslag: Serial ATA ( Serial ATA-300 ) Harde schijf: 2 x 160 GB - standaard - Serial ATA-300 Optische opslag: DVD±RW (±R DL) / DVD-RAM met LightScribe Technology Kaartlezer: 15 in 1 Graphics controller: PCI Express x16 - NVIDIA GeForce 8400 GS - 512 MB Audio Output: Geluidskaart Netwerk: Netwerkadapter - Ethernet, Fast Ethernet, Gigabit Ethernet, IEEE 802.11b, IEEE 802.11g Welke uitgangen hebben de voorkeur? Dat HDMI waar je nu veel over leest? En om het geluid op haar home cinema set te krijgen en van dan 5.1/DTS te kunnen genieten wat is daarvoor het beste? Ik snap dat het niet jou persoonlijke voorkeur is, en misschien uiteindelijk ook niet de mijne maar het gaat ten slotte om haar en ik wil wel dat als zij haar geld daar aan uitgeeft dat ze niet en kat in de zak koopt. Ik hoop dat jij of iemand anders mij hier bij kan helpen. Alvast bedankt.
Link naar reactie
HDCP/HDMI is niet zo interessant, dat is voor bluray dvd's en zo. Ik neem aan dat je zus geen films van 20GB gaat downloaden, maar voornamelijk divx versies, van 700 of 1400MB. Ik zou uitkijken naar een laptop met een DVI uitgang, en een LCD-TV met een DVI ingang. Dan is het gewoon een externe monitor. Als haar home cinema set een digitale ingang heeft, zou ik een laptop nemen met een digitale uitgang (coax of optisch, sp/dif). Zoniet, dan is het gewoon stereo, aangezien er volgens mij geen laptops met zeskanaals uitgang bestaan (dus drie stekkertjes). Overigens is het de vraag hoe belangrijk het is, aangezien 9 van de 10 films gewoon stereo geluid hebben.
Link naar reactie
Ha gerben, bedankt voor je reactie. Het meeste divX inderdaad maar ze heeft al best wel wat DVD5'jes gedownload. HDMI is inderdaad dan niets voor haar... dus DVI output. Top! Denk wel dat ze een digitale ingang heeft maar ga dat checken. In dat geval dus ook een digitale uitgang. Moet ze nog rekening houden met een bepaalde videokaart?
Link naar reactie
[quote:eadbfe31b4="Smoothtalker"]Ha gerben, bedankt voor je reactie. Het meeste divX inderdaad maar ze heeft al best wel wat DVD5'jes gedownload. HDMI is inderdaad dan niets voor haar... dus DVI output. Top! Denk wel dat ze een digitale ingang heeft maar ga dat checken. In dat geval dus ook een digitale uitgang. Moet ze nog rekening houden met een bepaalde videokaart?[/quote:eadbfe31b4] De videokaart die in dat systeem zit is sterk genoeg voor standaard gebruik, maar niet voor zware applicaties zoals gaming.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...