Ga naar inhoud

Nieuwe TV-kaart, maar géén MCE versie


Aanbevolen berichten

Na jaren zonder TV-kaart gedaan te hebben, wil ik er nu weer eens eentje aanschaffen. Het viel mij op dat de meeste TV-kaarten tegenwoordig onder MCE werken, óf een Media Center achtige software hebben. En daar heb ik een vreselijke hekel aan. Ik wil graag een TV-kaartje met 'normale' software. Helaas is er op de website van fabrikanten maar weinig te vinden over de soort software die ze mee leveren. Kan iemand mij een TV-kaart aanraden die 'normale' software gebruikt, en geen MCE spul? Vereisten: Moet goede kwaliteit beeld hebben natuurlijk. Moet geprogrammeerd kunnen opnemen. Moet werken onder Windows 2000 en/of XP. Mijn Systeem: Asus P5PL2-C moederbord DualCore 2.66Ghz CPU 2GB RAM E-Vga Nvidia 7600GS Videokaart
Link naar reactie
Ziet er allemaal mooi uit, maar ik kan nergens plaatjes van de werkende software vinden. Dus alhoewel ze geen MCE 'vereisen', kan het heel goed zijn dat ze wel een Media Center achtige software hebben. Pinnacle heeft dat b.v. ook. Je kunt hem op een gewone XP installeren, maar als je de Pinnacle software opstart, is je hele scherm gevuld met een zeer log Media Center. Oh, wacht toch eentje gevonden: [img:17eec59051]http://www.hauppauge.tv/images/products/products_products_wintv_ss.gif[/img:17eec59051] Hmmm.....ziet er in ieder geval stukken beter uit dan een Media Center toestand :)
Link naar reactie
Die site ken ik inderdaad. 11 ervan worden aangevinkt als "TV Viewer" software, en maar 9 daarvan kunnen ook als "PVR/DVR" dienen. Dus écht ruim is de keuze niet. Virual Dub is een geval op zich: VD kan capturen en coderen, maar is nou niet bepaalt handig om gewoon als TV Viewer te gebruiken. Ik heb er al een aantal van getest, maar de ene software herkend je TV-kaart niet, de andere is gewoon buggy, de volgende knalt er ieder moment uit, weer een andere geeft geen beeld. Tja, het blijft toch behelpen natuurlijk met dergelijke generic software. Vandaar dat ik gewoon naar een simpele kaart op zoek ben met bijgeleverd goede software...die geen Media Center is. Inmiddels ben ik de Hauppauge website aan het uitspitten. Misschien waag ik me er gewoon aan eentje en kijk hoe het bevalt. :) Desalniettemin bedankt voor de link :) Mocht ik hem ooit eens kwijt raken, dan weet ik hem nu weer te vinden via het C!T forum.
Link naar reactie
Logisch dat de MCE look puur de software is....maar dat bevalt me nou net niet :) Maar ik heb inmiddels een Hauppauge kaartje gekocht. Voglens mij is er iets (softwarematig) niet helemaal in orde met m'n systeem, want hij geeft pas goed beeld (ipv strepen) als ik van 24 bits naar 32 bits of visa versa schakel. Ook opnemen gaat niet, want er ontbreken een aantal DLLs en OCX files. Helaas heb ik nog geen tijd gehad om het probleem eens goed onder ogen te zien, maar ik weet 99% zeker dat er wel een oplossing voor te vinden is. De meegeleverde software van Hauppauge vind ik overigens goed werken. Klik...TV is aan. Gewoon lekker licht en luchtig. Geen 30 seconden wachten tot de logge software is geladen, dan nog een keer op "TV" klikken, dan nog eens 15 seconden wachten en dan pas TV kunnen kijken, zoals met sommige MCE Software. :) Zo zie je maar....over smaak valt niet te twisten.
Link naar reactie
Ik heb niet gezegd dat ik Media Center software gebruik of goed vind. Zelf vind ik de MCE software ook traag. Daarom gebruik ik iha eigen geschreven software. Die software moet ook werken op WIndows 2000 en 98. Dat is best wel lastig. Ik zelf heb ook moeten zoeken naar een aantal DLL's. Gelukkig heb ik die ook gevonden, daarvoor heb ik de Hauppauge software wel moeten installeren. Volgens mij heb ik die informatie ergens op mijn homepage staan. Ben je bekend met graphedit? Dat is een goed hulpmiddel om dat soort informatie op te sporen. Oh ja, Hauppauge is misschien wel de populairste TV-kaart (zeker de PVR150/500 variant), alleen biedt deze niet de beste kwaliteit. DIt wordt met name duidelijk als ik de Pinnacle PCTV gebruik, die is gewoon scherper (wanneer die goed werkt tenminste). WelkeHauppauge gebruik je overigens?
Link naar reactie
Ja, dat het geluid soms MONO is, wordt niet duidelijk vermeld. Ga er maar van uit dat als er niet expliciet stereo staat, dat het mono is. Geldt overigens ook voor mijn Pinnacle PCTV 330eV USB stick. Deze heeft voor analoge TV ook mono geluid. De audio in (en dvb-t) is wel stereo. Ik ben verder niet bekend met de Pinnacle software. Iha is het zo dat je de TV-kaart drivers altijd moet installeren. Die drivers zijn bij installatie vaak gekoppeld aan de gebruikers software. Je hoeft die gebruikers software dus niet persé te gebruiken. De normale drivers kunnen iha met de meeste TV programma's gebruikt worden. Aandachts punt is of de TV kaart een bedrade audio verbinding heeft of niet. Er zijn wat programma's zoals Amcap die alleen met zo'n verbinding geluid geven. Het is overigens best lastig om TV software te schrijven dat werkt op de meeste TV-kaarten (en computers). Dus de meeste software is nogal gevoelig voor fouten. Voor mij de hoofdreden om gewoon mijn eigen programma te gebruiken. Daarin gaat ook wel eens wat fout ... alleen kan ik dat zelf weer in orde maken.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...