Ga naar inhoud

dvd afspelen op pc wel geluid/geen beeld


Aanbevolen berichten

Beste forummers, Ik heb mijn pc opnieuw geïnstalleerd met de laatste drivers enzo. Nu heb ik het volgende probleem. Bij zowel windvd als powerdvd krijg ik tijdens het afspelen wel geluid, maar geen beeld. Speel ik de dvd op een oude stand alone dvd speler, doet hij het ook. Ik gebruik de laatste ati drivers voor mijn club3d x800rx. Wie kan mij helpen, aangezien ik nooit extra codecs heb geïnstalleerd? In windows media player werkt het wel, maar de kwaliteit is niet om over naar huis te schrijven.
Link naar reactie
Dit is een vervelend probleem, want zowel WinDVD als PowerDVD hebben beiden zelf de benodigde codec aan boord. Zelf zou ik dit als volgt aanpakken: 1. Download VLC mediaplayer van www.videolan.org en probeer of je daarmee de DVD kunt afslepen. Lukt dat wel dan is het een codec probleem. Lukt het niet dan is het iets anders, bijv. drivers. Je had zelf de drivers al geinstalleerd, maar misschien mis je directx of zo. Ga dan even naar VLC en kies Instellingen, Preferences (voorkeuren). Verander dan bij Video, Uitvoer modules de Video Uitvoer Module eens van waarde, en probeer zo eens of hij hem dan wel met VLC wil afspelen. Doe eerst even stap 1, en meldt dan het resultaat op dit forum, dan wil ik je wel verder helpen.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...