Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Ga ik branden met Nero, geeft hij opeens aan dat ik maar een 4 speed dvdbrander heb??? Raar, ik weet toch zeker dat het altijd met 16 speed heeft gewerkt. Alle tooltjes van Nero 7 instellen op de juiste snelheid en dan toch maar met 4 speed branden. Is dit een teken dat mijn brander het gaat begeven? Hij is nog geen jaar oud?
Link naar reactie
[quote:7f3773677f="frederique44"]Ga ik branden met Nero, geeft hij opeens aan dat ik maar een 4 speed dvdbrander heb?[/quote:7f3773677f] Ben je wellicht van merk schijfjes overgestapt? Check ook nog even mijn topic over onderwerp [url=http://forum.computertotaal.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=176932]Brandsnelheid SATA brander.[/url]
Link naar reactie
Maar heb je ook die dingen gedaan, die ik in mij topic noemde? Dus (een) test(en) met Nero CD-DVD speed, en info gecheckt via Nero Infotool. Zodat je een output krijgt die ik in mijn topic had vermeld in de Code. Als je denkt dat het aan je brander ligt, heb je bij het branden de optie verify geprobeerd? Als je zelf denkt dat opnieuw van Windows nodig is, zou je dat kunnen proberen. En dat alleen als je vindt dat Windows flink trager is geworden. Bijvoorbeeld door veel shareware te hebben geïnstalleerd, en verwijderd. Of veel gratis (systeem) applicaties te hebben geïnstalleerd. Welke Windows versie gebruik je trouwens. Nero 7 of eigenlijk 7.7.5.1 of hoger is alleen vereist voor Windows Vista. Voor XP met SP2 is Nero Burning ROM 6.6.1.4 voldoende.
Link naar reactie
Nero CD/DVD Speed: Disc Info Basis-informatie Schijftype: : DVD+R Boektype : DVD-ROM Fabrikant: : Ritek MID : RITEK F16 001 (01) Schrijfsnelheden: : 4 X Lege capaciteit : n/a Uitgebreide informatie Layers : 1 Schrijfstrategieën : 4 X Schijfstatus : Gesloten Onbewerkte data Physical Format Information (00h) 0000 - 01 0F 02 00 00 03 00 00 00 26 05 3F 00 00 00 00 - .........&.?.... 0010 - 00 00 07 52 49 54 45 4B 00 00 00 46 31 36 01 38 - ...RITEK...F16.8 0020 - 23 54 37 12 02 50 6E 02 8C 68 16 16 0B 0B 0A 0A - #T7..Pn..h...... 0030 - 01 1D 1E 0C 0C 12 12 01 00 00 00 00 00 00 00 00 - ................ 0040 - 01 00 38 38 02 2D 62 1E 08 2E 23 10 04 1E 1D 01 - ..88.-b...#..... 0050 - 00 00 02 2D 62 1E 08 2E 23 10 04 1E 1D 01 00 00 - ...-b...#....... Mijn Nero is versie 7 Ultra Edition, en ik werk inderdaad met windows xp+ servicepack 2. Het heeft het altijd prima gedaan, tot gisteren eigenlijk. Ik heb geen flauw idee wat er aan de hand is, het enige dat ik weet is dat ik nu niet sneller dan 4 speed kan branden??
Link naar reactie
:o Nou wat hier nou gaande is? Ik begrijp er niets van, eerst de firmware geupdate, geeft windows aan nog steeds drivers uit 2001 te gebruiken. Raar! Ten einde raad dan maar een systeemherstel gedaan en wat gebeurt er nu? Opeens is het weer een 16 speed, en brand nu zelfs 8 speed schijfjes op deze snelheid, zonder problemen, schiet mij maar lek. :o Enfin, hij werkt weer..................
Link naar reactie
  • 2 weken later...
Ik heb exact hetzelfde probleem. Ik heb het IDE-controller al van PIO2 naar UDMA2 weten te zetten, maar ik kan nogsteeds alleen maar op 4-speed branden. Volgens mij moet ik hoger dan UDMA2 kunnen komen, maar dat vertikt hij. Moederbord drivers al opnieuw geinstalleerd, maar ook dat hielp niet. Hij is uberhaupt erg traag met lees/schrijf acties. Ook naar de hardeschijf. Enig idee wat ik nog kan doen om de boel weer goed te laten werken? Dat systeem: Shuttle XPC SB61G2 Windows XP Pro SP2 Nero 6.6.0.16 NEC ND-3500AG
Link naar reactie
Ik heb al van alles geprobeerd, maar ik denk dat het probleem ligt aan de drivers van de Ide ata/atapi controller. Ik heb windows zijn stuurprogramma al laten verwijderen, maar zodra ik opnieuw opstart geeft hij aan dat de drivers niet gemaakt zijn voor deze hardware en dat de hardware ws niet goed werkt. Het enige wat ik dan kan doen is terug gaan met systeemherstel. Maar ergens moet ik dus de goede drivers vinden, alleen weet ik niet precies waar. Iemand die mij daarmee helpen kan? Eigenschap Waarden Fabrikant MSI Model AMETHYST-M Versie 1.0 Chipset Leverancier ATI Technologies Inc Chipset Model RS480 Host Bridge South Bridge IXP SB400 PCI-ISA Bridge CPU AMD Athlon 64 3400+ Cpu Socket Socket 939 Processor Upgrade Max CPU snelheid 3000 MHz Systeemsleuven 3 PCI Geheugen Samenvatting Lokatie System board or motherboard Maximum Capaciteit 2048 MBytes Geheugensleuven 4 Foutcorrectie Niets Gebruik System memory Maximale Geheugenmodule grootte 4096 MBytes Waarschuwing! De Accuraatheid van DMI kan niet gegarandeerd worden :cry: Help!! :cry: Frederique
Link naar reactie
Ik snap er helemaal niets meer van, alles werkte tot op 2 weken geleden nog perfect, en opeens heb ik deze problemen. Ik ben (eigenlijk) wel blij dat ik niet de enige ben, rot voor ons, en wat nu dan? Ik ben met de hulp van Kazonga nog bezig verschillende mogelijkheden door te lopen, dus wie weet, kan jij ook misschien profijt van hebben. Ik hoop dat jij snel een oplossing vindt, en als ik wat weet, hoor je dat zsm. groeten Frederique
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...