Ga naar inhoud

78 toerenplaten naar cd


Aanbevolen berichten

Hoi iedereen, Een oudere buurvrouw van mij heeft nog 78 toeren platen tot haar beschikking en die wil ze graag op cd zetten. Hoe pak je dit aan? 78 toeren platen zijn dus de voorlopers van de l.p.'s. Je ziet tegenwoordig van die USB platenspelers wel eens in de aanbieding. Ken er eentje van Lenco voor 99 euro, maar die kan volgens de winkelier geen 78 toeren platen aan. Het staat mij bij dat ik wel eens een advertentie gezien heb van een USB platenspeler die alles aankan, dus 45 toeren de singeltjes, 33 toeren de l.p.'s en 78 toeren de voorloper van de l.p.'s het oude wetse bakeliet gebeuren. Heb wel software voor van l.p. naar cd, maar ja hoe zit het met de 78 toeren platenspelers en aansluiten op de computer.
Link naar reactie
Hoi Amira, Bedankt voor de link. Dit is inderdaad wat ze bedoeld. Ik ben hem ondertussen ook bij Conrad tegen gekomen: [url=http://www1.nl2.conrad.com/scripts/wgate/zcop_nl2/?~template=pcat_product_details_document&object_guid=52B1C8452AADABD8E10000000A010220&master_guid=360F45456BEBAA72E10000000A010221&master_area=1404015~1&master_typ=ca&p_back_template=pcat_area&sp_insert_kz=8F&p_back_template=pcat_area&no_brotkrumennavi=&p_load_area=1404015~1&p_artikelbilder_mode=&p_sortopt=&page=&p_catalog_max_results=10&cachedetail=]klik[/url] alleen leveren ze hier Duitse software mee. Weet niet of in zo'n geval het programma van L.P. naar C.D. werkt wat ik weer heb. http://www.comcol.nl/detail/50268.htm Dit is tenminste duidelijke software en in het Nederlands. P.S. Als ik in google nu van 78 toeren naar cd intype, komt dit topic al zeer hoog te staan: http://www.google.nl/search?hl=nl&q=78+toeren+naar+cd&btnG=Google+zoeken&meta=cr%3DcountryNL Dit is wel een super snelle indexering !!!!
Link naar reactie
Je hebt geen 78 toeren platen speler nodig; je kunt de plaat ook op een 45 toeren pickup afspelen, opnemen en daarna softwarematig de snelheid verhogen met factor 78/45 (=x1.73), ieder audio bewerkings programma kan dat, meestal als het pitch effect in het effecten menu. Het minimale verlies door deze actie valt totaal in het niet bij de kwaliteit van een gemiddelde 78 toeren plaat en kompenseer je ook weer doordat op een lagere snelheid het ruisniveau relatief veel lager is. Bespaar je ook nog wat poen mee want een gewone platenspeler + een versterker koop je voor een paar tientjes op marktplaats. De audio conversie van analoog naar digitaal gebeurt dan door je geluidskaart en ik zou daar toch wat meer vertrouwen in hebben dan in zo'n kant en klaar geval van de conrad. Je kunt zo iig de opname doen in de hoogste kwaliteit(96 Khz/24 bit) die je geluidskaart ondersteund en zo voordeel behalen( minder verlies) bij het nabewerken van de audio, pas als je klaar bent met de bewerking sample je weer terug naar audiocd kwaliteit.(44.1 khz/16 bit) Op die manier beperk je het kwaliteits verlies door bewerking tot een minimum. Ook nog: houd je er rekening mee dat je na het afspelen van de 78 toeren platen op de pickup de naald kunt weggooien en er zeker GEEN gewone vinyl platen meer mee kunt afspelen, die ruineer je dan nl gegarandeert. 78 toeren platen zijn gemaakt van phenolhars en veroorzaken zeer veel slijtage(krassen en bramen) op de naald, als je zo'n naald naderhand op een vinyl plaat zet kun je , als het ff meezit( :wink: ) de vinyl krullen aan de naald zien hangen.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...