Ga naar inhoud

40" Full HD LCD TV (Samsung LE40M86BD)


Aanbevolen berichten

Volgende maand is het dan eindelijk zover en mag Obi een LCD TV-tje gaan uitzoeken ... 8) Ik was me uiteraard al wat aan het oriënteren en was er al redelijk uit: De keuze was gevallen op de [url=http://www.mirai.eu/Europe/ProductDetails&product_id=53&cat_id=56]Mirai DTL-642E500[/url] voor ca. [url=http://www.4launch.nl/shop/producteninfo.php?productid=027063]1150 euro[/url] en niet op een [url=http://www.sony.nl/view/ShowProduct.action?product=KDL-46X2000&site=odw_nl_NL&pageType=TechnicalSpecs&category=TVP+LCD+TV]Sony KDL-46X2000[/url] voor ca. [url=http://www.icomputers.nl//articledetail.aspx?A_ID=10369]3800 euro[/url]. Achterliggende gedachte hierbij is dat die schermen nog volop in ontwikkeling zijn en ik er geheid spijt ga krijgen als ik veel geld in zo'n TV stop. Echter, toen besloot mevrouw Obi een wandmeubel te gaan kopen, incl. ruimte voor een grote TV (scherm komt dus niet aan de muur te hangen). Niet al te groot, want de maximum afmetingen zijn ca. 103x70 cm (bxh). En dat is nou net iets te krap voor de Mirai DTL-642E500 ... Dus ging Obi weer op zoek en kwam uit op de 40" [url=http://www.samsung.com/nl/products/tv/lcdtv/le40m86bd.asp?page=Specifications]Samsung LE40M86BD[/url]: [url=http://tweakers.net/pricewatch/154148]Pricewatch[/url]. Past net in die kast en ook na wat commentaar op [url=http://www.kieskeurig.nl/review/562B42D071C062EBC12572A500471313.htm#C125704A004D9EEDC12572BE0079A5A0]Kieskeurig[/url] en deze [url=http://www.hdtvtest.co.uk/Samsung-LE40M86BD/Conclusion.php]review van hdtvtest.co.uk[/url] gelezen te hebben, lijkt het mij de beste keuze op dit moment die ook in die kast past. Of heeft iemand anders nog een betere suggestie, met een afmeting (incl. voet) van max. 103x70 cm? :roll:
Link naar reactie
Als sport liefhebber ben ik behoorlijk teleurgesteld in die lcd spul,het veld tijdens een voetbalwedstrijd is 1 grote wazige vlek. Ook tijdens films is het soms echt bagger,flikkerend beeld etc en dat met digitaletelevisie van Casema. Volgens mij is het beter om een plasmascherm te nemen die zouden beter met snelle beelden om kunnen gaan omdat ze geen refreshrates hebben ofzo. Zal er wel naast zitten maar het is slechts mijn ervaring,ik zou nooit meer een LCD tv kopen da's 1 ding wat zeker is.
Link naar reactie
De Laser TV's zijn op komst, dat zou eindelijk echt goede beelden moeten waarborgen. Iedereen kent vast en zeker de begrippen 'LCD' en 'plasma'. Het zijn 2 soorten televisietoestellen met een geavanceerde techniek en dito prijskaartje. Echter, als je in high definition met je Xbox 360 (en later PS3) wil gamen, zit er weinig anders op. Althans, dat is zo tot het einde van dit jaar. Vanaf dan zal er immers ook een alternatief in de winkelschappen te vinden zijn. Ik heb het over Laser Television. Nu nog onbekend maar, wat mij betreft, zeker niet onbemind. Laser tv maakt gebruik van een technologie die met lasers beelden op een scherm van gelijk welke grootte kan produceren. Van cinemascherm tot GSM-schermpje: size doesn't matter. De laser gaat razendsnel (via een systeem van chips met spiegeltjes) alle beeldlijnen af, zodat ook dode pixels verleden tijd zullen zijn. De sympathieke jongens die deze innovatie ontwikkeld hebben zijn die van het Australisch-Amerikaanse techbedrijf Arasor. Ze beloven ons ondermeer dat het beeld scherper, helderder en veel kleurrijker is dan bij plasma of LCD. Bovendien wordt een Laser tv min of meer even diep als de huidige generatie flatscreens, weegt ze minder, is ze tweemaal energiezuiniger én is ze ook nog eens goedkoper. Immers, de prijs voor een 51 inch toestel (51 inch = 130cm diagonaal) moet minder dan €1000 gaan bedragen. Vergeleken met LCD/Plasma is dit zeker een flink stuk minder. Je spaarvarkentje zal knorren van plezier. Naar verwachting zullen de eerste Laser tv's eind 2007 in de winkels verschijnen. Ze zullen uit de Japanse fabrieken van Mitsubishi afkomstig zijn. Ondertussen hebben een zevental andere elektronicaconcerns, waaronder bvb. Samsung, ook toegehapt. Op die manier lijkt Laser tv zich alleszins van een degelijke ondersteuning verzekerd te hebben. http://www.youtube.com/watch?v=dYbKMKeRzfA
Link naar reactie
[quote:8fb94689ee="icecreamgenius"]Ook tijdens films is het soms echt bagger,flikkerend beeld etc en dat met digitaletelevisie van Casema.[/quote:8fb94689ee]Ik heb toevallig ook digitale televisie van Casema en ik moet zeggen dat ik op mijn oude 20" LCD-tje in de slaapkamer helemaal geen last heb van ghosting: volgens de specs is de responstijd 25ms. Dus ik maak me al helemaal geen zorgen over ghosting bij moderne LCD schermen met een responstijd van 8ms of sneller. [quote:8fb94689ee="Pceetje"]Laser tv maakt gebruik van een technologie die met lasers beelden op een scherm van gelijk welke grootte kan produceren. Van cinemascherm tot GSM-schermpje: size doesn't matter. De laser gaat razendsnel (via een systeem van chips met spiegeltjes) alle beeldlijnen af, zodat ook dode pixels verleden tijd zullen zijn.[/quote:8fb94689ee]Waaat? Alweer een andere techniek? "Probleem" is dat ik in september toch wel een nieuwe TV wil hebben en dat ik niet uit kan gaan van een verwachting dat dergelijke schermen betaalbaar zullen zijn tegen het eind van het jaar. Plus dat ik ook nog gebonden ben aan een specifieke afmeting. Heb ook even op Wiki gekeken naar wat Laser TV inhoudt. Daar las ik dat er toch wat nadelen aan zo'n scherm lijken te zitten: http://en.wikipedia.org/wiki/Laser_tv 1. De kosten: het scherm is dan wel goedkoper, maar de laser is duur; 2. Veiligheid: De laser kan gevaarlijk zijn voor het menselijke zicht wanneer er niet genoeg diffusie is; 3. Spikkels: inherent aan de techniek en het tegengaan hiervan kan de prijs van zo'n TV ook weer opdrijven. Op dit moment ben ik er dus geen voorstander van om te wachten op een laser TV. Maarre, iemand nog opmerkingen over dit Samsung schermpje? 8)
Link naar reactie
Ola Obi, zit een beetje in het zelfde schuitje waar jij in zit... Meissie heeft besloten dat ze beneden ook een "plat scherm" :wink: wil... ikke een beetje rond kijken maar kwam toch al snel op een Sharp, enige nog tot nu toe met 100Hz en full HD.... althans heb ik mij laten vertellen... pff wordt ook gek van die specs en wat er aan zit te komen... kopen op "de toekomst" heeft weinig zin denk maar en het verschil in prijs tussen een scherm van 2700 euro of 1500 euro is duidelijk. Waarschijnlijk wordt het gewoon op een gegeven moment gewoon beetje kijken waar je op moet letten, max budget bepalen en kijken welke ik een prettig beeld vind hebben.(wel effe vragen naar een demo met analoog en digitale aansluiting) en dan maar gewoon kopen...
Link naar reactie
Ik zou me zeker zorgen maken over Ghosting bij Samsung... Mijn oma heeft een samsung van 70 cm en daar is tennis of voetbal niet naar te kijken! de LCD tv was maar 450 eu maar toch. Een vriend van me heeft een Philips met Ambilight en die is een heeeeel stuk mooier en duurder € 2250 voor een 107 cm. Ik ken maar 1 (Tohsiba) plasma 102cm maar die was erg duur en ook baggerslecht kijken bij sport! Beste is dat je voetbal gaat kijken op meerder LCD's en die dan vergelijkt, als je je laat leiden door wat de televisieboer laat zien valt het thuis erg tegen, wat ze je laten zien is speciaal gemaakt om tv's te verkopen. Ik zelf zoek ook naar een LCD maar het blijft moeilijk. Recente tests over LCD's kan ik ook niet echt vinden op deze na http://www.speedtronic.nl/downloads/040607_HetBesteProduct.pdf
Link naar reactie
Ik heb deze Samsung al in actie gezien bij de MediaMarkt en daar gingen de snelle beelden toch wel zonder nasleep aan je voorbij, dus ik maak me over ghosting even geen zorgen. Trouwens bedankt voor de PDF, daarin wordt wel duidelijk dat je binnen één merk wel bijzonder veel verschillen hebt qua beoordelingen en dat je daarom ook elk type afzonderlijk moet beoordelen en dus niet moet generaliseren ... wel leuk om te zien dat een individueel Samsung scherm bovenaan staat in de totaalscores ... 8)
Link naar reactie
FF offtopic............... Zoals ik al opmerkte eerder, ben ik ook op zoek naar een flinke LCD en vraag mezelf af of je het verschil ziet tussen "hd ready" en "full hd" als je alleen tv kijkt en geen speciale HD uitzending of HD video bekijkt. Als het niets uitmaakt ben ik wel een flink stuk goedkoper klaar. Ohja, er komt natuurlijk wel een Mediacenter 8) (Met HDMI)
Link naar reactie
[quote:bdd47b2dc3="j.simmer"]Zoals ik al opmerkte eerder, ben ik ook op zoek naar een flinke LCD en vraag mezelf af of je het verschil ziet tussen "hd ready" en "full hd" als je alleen tv kijkt en geen speciale HD uitzending of HD video bekijkt.[/quote:bdd47b2dc3]Nou, als je alleen TV kijkt kun je beter geen Full HD nemen: Full HD betekent gewoon een 1080p (1920x1080 pixels) schermresolutie en van TV uitzendingen is het niet de verwachting dat dit een formaat gaat worden dat TV stations en kabelmaatschappijen door gaan geven. Het is wel de verwachting dat steeds meer TV zenders (digitale abonneetelevisie) doorgegeven zullen worden als 720p signaal (1280x768), dat dus prima weergegeven wordt door HD ready TV's met een 1388x768 resolutie met een kleine zwarte balk boven en onder. Voor 720p uitzendingen zal het juist minder mooi zijn om dit te bekijken op een 1080p televisie, omdat het signaal dan 'geupscaled' moet worden tot 1920x1080 pixels. Voor wie is Full HD dan wel interessant vraag je je af? Voor mensen die HD-bronnen zullen afspelen met een 1080p signaal, zoals DVD-titels op HD-DVD of BlueRay die dit ondersteunen, of het signaal van een gameconsole als de Playstation 3, of mensen die gewoon vanuit de luie stoel willen internetten door een PC op het scherm aan te sluiten en die TV te gebruiken als monitor met een 1920x1080 pixels beeldresolutie.
Link naar reactie
Ik sluit uiteraard wel internet op de LCD aan dus dat zou dan een plus zijn. hoop dat internetten op de HD-ready ook aardig gaat als je er 4 meter vanaf zit. Begrijp ik je nou goed en zeg je" als je gewoon tv kijkt ( Ik kijk wel digitale tv) en normale dvd's kijkt het eerder slechter is op full HD lcd dan op HD ready lcd-tv :o Nu kan ik mijn hele zoektocht weer opnieuw beginnen :-?
Link naar reactie
[quote:c34095c527="j.simmer"]Hoop dat internetten op de HD-ready ook aardig gaat als je er 4 meter vanaf zit.[/quote:c34095c527]Ja, met 1920x1080 op 4 meter afstand, dan wordt het misschien toch wel wat klein allemaal, ook al is het een 40" TV ... maar dan kruip ik maar gewoon wat dichterbij de TV, de kamer is toch maar 4,50m breed. :) [quote:c34095c527="j.simmer"]Begrijp ik je nou goed en zeg je" als je gewoon tv kijkt ( Ik kijk wel digitale tv) en normale dvd's kijkt het eerder slechter is op full HD lcd dan op HD ready lcd-tv[/quote:c34095c527]Yup. Hoe goed dat upscalen ook gebeurt (afhankelijk van de gekozen techniek daarvoor), als je het signaal gewoon kan laten zoals de bron is, dan is het resultaat het mooist. [quote:c34095c527="j.simmer"]Nu kan ik mijn hele zoektocht weer opnieuw beginnen?[/quote:c34095c527]In HD Ready heb je in ieder geval veel meer keuze en in een veel lagere prijsklasse. 8)
Link naar reactie
[quote:95c86b14c0="j.simmer"]...kijken op meerder LCD's en die dan vergelijkt, als je je laat leiden door wat de televisieboer laat zien valt het thuis erg tegen, wat ze je laten zien is speciaal gemaakt om tv's te verkopen....[/quote:95c86b14c0] Dat is inderdaad altijd erg opvallend. Ze laten 'precies' dat demo-materiaal zien waardoor de tv er 'mooi' op uit ziet. En dat is dus in het algemeen lekker rustig 'natuurfilm'/panorama-materiaal. De enige die echt goede snelle beelden durfde te tonen was Panasonic op de Cebit. Maar dat was ook in een prijsklasse van 2000+ voor zover ik de schermen in de winkels heb gezien. Als je dan bij een zaak als BCC ineens een 'normaal' tv-beeld ziet dan ziet het er ineens verschrikkelijk slecht uit, waardoor de analoge tv beter beeld lijkt te tonen. Maar misschien ligt dat ook aan het feit dat zulke lui totaal geen verstand hebben van het tonen van een fatsoenlijk beeld. :( Of misschien doen ze het expres om zo snel mogelijk van die 'ouderwetse' beeldbuizen af te komen ... Qua resoluties schijnen ze (in de VS) althans het volgende te gebruiken : - 720 p voor sport-wedstrijden en andere zaken waar beweging van belang is - 1080i (interlaced dus) voor kanalen als Discovery HD waar de plaatjes 'mooi' moeten zijn. 1080p lijkt dus echt HD-DVD / Blue-ray spul te eisen. En als je dat kiest dan moet je er ook nog eens op letten dat je tv&speler-combo wel de 'beveiliging' goed verwerkt, want anders zit je straks nog met een signaal dat net zo slecht is als het analoge signaal dat je daarvoor had. Het ergste van dit alles dat je pas ziet wat 'goed' is als je de beelden kunt vergelijken en dat je thuis veelal de 'slechte' punten gaat zien. /me zoekt ook een vervangende tv, maar nog niks gevonden dat goed genoeg is. En het spul dat wel leuk is lijkt nog veel te duur :( Vooral het gebrek aan goede demo's vind ik irritant.
Link naar reactie
  • 2 maanden later...
*BUMP* Ja ff een flinke topic kick, maar ik heb onlangs ein-de-lijk de LE40M86BD kunnen scoren bij Correct. Geduld wordt tevens beloond, want de prijs was inmiddels verlaagd tot 1399 euro. Heb daarbij maar meteen een goede DVD-speler gescoord, de [url=http://www.samsung.com/nl/products/dvd/dvdplayers/players/dvd_1080p7.asp?page=Specifications]Samsung DVD-1080 P7[/url] met HD upscaling naar 1080p. Ik moet zeggen dat deze combi, op elkaar aangesloten met een HDMI-kabeltje, volledig voldoet aan de verwachtingen qua beeldkwaliteit. Het is allemaal wel wat getweak met instellingen bij deze Samsung apparaten (op de slaapkamer staat een een stukken goedkopere Philips-combi: die is veel gebruiksvriendelijker, maar biedt minder mogelijkheden), maar dan heb je wel wat. Qua kleuren ben ik zeer tevreden met het contrast: het zwart is inderdaad het zwartste wat ik van LCD gewend ben. Verder ben ik ook zeer te spreken over de weergave van DivX/XviD, da's toch het meeste wat ik afdraai gezien mijn grote, nog altijd groeiende downloadcollectie. 8) En ook met MPEG4 doen doet de upscale techniek ook goed z'n werk: het is dan niet zo haarscherp als HD-DVD of Blue-Ray, maar het is zeker niet blokkerig. Vanaf een metertje of 4 afstand ziet het er gewoon strak uit. Binnenkort zal ik eens een media-PC'tje in elkaar schroeven en erop aansluiten via een Radeon HD2600XT, dan zal ik wel even verslag geven over de weergavekwaliteit van computerbeelden ... wordt vervolgd!
Link naar reactie
Over Blueray/HD-DVD zou ik me geen illusies maken, vooral als ik lees wat voor een problemen de beste spelers/tv's daar nog mee hebben (laten we het zo zeggen : er is een goede reden waarom ze vooral demo-filmpjes tonen ... ). Het is goed om te horen dat die tv je zo bevalt :) /me zit nog steeds te twijfelen ... 1m breed bij 0,7 m hoog is best flink. Aan de andere kant heb ik laatst ergens gelezen dat je bij HDTV op 3 x de beeld-diagonaal zou moeten zitten. Jij hebt zeker geen Xbox 360 of PS3 om mee te testen ?
Link naar reactie
[quote:918fb30057="JaFO"]Over Blueray/HD-DVD zou ik me geen illusies maken[/quote:918fb30057]Nou, bij de Correct stond daar toevallig wel een demo-opstelling met BluRay speler die wat actuele films met snelle beelden toonde. Dat zag er toch wel erg goed uit moet ik zeggen ... [quote:918fb30057="JaFO"]1m breed bij 0,7 m hoog is best flink.[/quote:918fb30057]Het is inderdaad een flink paneel, maar aangezien het frame eromheen superslank is valt het nog wel mee in de huiskamer. Maar dan heb ik ook wel een flinke huiskamer en de TV-bank staat op ca. 4 meter afstand. Dus ik hanteer eigenlijk een multiplier van 4x de diagonaal. :wink: [quote:918fb30057="JaFO"]Jij hebt zeker geen Xbox 360 of PS3 om mee te testen ?[/quote:918fb30057]Nee helaas (nog) niet, maar als ik de PS3 60GB nu voor 499 bij de speelgoedzaken te koop zie, dan begint het wel te jeuken ... :P
Link naar reactie
[quote:2f0f9879fe="JaFO"]Over Blueray/HD-DVD zou ik me geen illusies maken, vooral als ik lees wat voor een problemen de beste spelers/tv's daar nog mee hebben (laten we het zo zeggen : er is een goede reden waarom ze vooral demo-filmpjes tonen ... ). [/quote:2f0f9879fe] Mwah, bij de mediamarkt in alkmaar staat sinds een paar weken een puik schermpje met een BR speler eraan gekoppeld en ziet er wel strak uit, kijkafstand is wel een metertje of wat want het is een scherm van 102 inch (!) Maar ook als je er met je neus bovenop staat ziet het er retestrak uit. Kost wel wat ( 79.000 eu) maar dan heb je ook wel wat :lol: :wink:
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...