Ga naar inhoud

afspelen van mp3 bestanden


Aanbevolen berichten

Logisch. Je zult met verschillende programmas je harde schijf aanspreken. Met het afspelen van audio/video wordt er kontinu materiaal van je schijf afgehaald. Als je dan nog iets anders doet zal er ook snel schijfaktiviteit zijn. Dat zul je horen. Hoe sneller je schijf/CPU/geheugen, hoe minder de schijf hoorbaar zal zijn. Ook nog afhankelijk van het geluidsnivo van het merk schijf dat je hebt. Je kunt overigens nog wat spelen met je virtuele geheugen (het stuk schijf dat Windows gebruikt als 'overloop' van het interne geheuegen). Kijk eens hoe groot dit is. Pakweg 1 1/2 keer de grootte van je interne geheugen wordt vaak als optimaal beschouwd. Heb je meerdere schijven (dus geen partities!) dankun je dat virtuele geheugen ook eens van je OS-schijf verwijderen en op de andere schijf zetten. Dit kan efficiënter werken waardoor geluid afneemt en prestatie toeneemt. Het kan voor hetzelfde geld niets aan verschil maken.
Link naar reactie
Begrepen. overigens treedt dit euvel na een herinstallatie van Windows. Bovendien hoor ik het verminkte geluid ook bij het opstatren in de windows standaard geluiden. Ik heb een ruim bedeelde harde schijf en veel vrije ruimte. Waarom treedt dit euvel niet op bij mijn Laptop die veel voller is? Komt dit dan door de snellere processor?
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...