Ga naar inhoud

Welke Scart & DVI-HDMI Kabels?


Aanbevolen berichten

Hallo allemaal, Ik heb twee vragen: Alleerst heb ik een tijdje geleden digitale TV aangeschaft. Erg leuk allemaal, mooier beeld enzo, maar door de scart-verbinding tussen TV en ontvanger mist het toch iets (het is namelijk zo'n goedkope kabel). Daarom zou ik graag een ander kabeltje ertussen doen. Wat raden jullie aan? De goede merken zoals QED en Monster Cable lijken hier wel taboe te zijn, maar wat moet ik dan nemen? De "professionele" kabels van allekabels.nl bijvoorbeeld? Of iets als Hyperwire, waarvan de kabels hier in de buurt verkrijgbaar zijn? En dan ook nog de verbinding tussen de computer en m'n TV. Is het het waard om een DVI-HDMI kabel aan te schaffen? (beschik nu over een VGA verbinding met de VGA aansluiting op de TV) Ik zie hier op de poll al dat DVI beter blijkt te zijn, dus dat zal wel zo zijn. Maar heeft het ook hier zijn nut om kwalitatief goede kabels te gebruiken(lees: meestal duurder)? Ik hoop dat jullie er een antwoord op hebben :)
Link naar reactie
Kabels, dat blijft een eeuwige discussie denk ik. Er is uiteraard verschil tussen een kabel van 2,95 en 295 euro. Als je een goede TV hebt kan je met een betere (scart) kabel winst boeken. Goedkope scartkabels hebben geen volledige pin bezetting (waardoor je mogelijk naar s-video zit te kijken ipv RGB) Er zijn al prima kabels in de handel voor zo'n 20-40 euro. Je hebt dan een stevige kabel met vergulde pennetjes en wat betere bedrading. (Mediamarkt heeft vanalles liggen) Of je het verschil ziet tussen een kabel van 40 euro en een van 250 euro valt nog maar te bezien. (en de grote vraag is als je het ziet heb je daar 210 euro voor over?) Bij Mediamarkt kan je makkelijk ruilen, er liggen daar "in de bak" scartkabels met vergulde pootjes etc etc voor een paar euro. (met volledige pin bezetting) Ze hebben daar ook Oehlbach en het goedkopere vivanco (welke ook technisch goede kabels levert) Zoek een mooie kabel uit die binnen je budget past en kies een goedkope "uit de bak" Laat een vriend(in) deze aansluiten (en niet zeggen welke aangesloten is) Een (paar keer) wisselen. Als jij het verschil kan zien dmv deze blinde test en je hebt het verschil ervoor over dan is de keuze goed gemaakt denk ik. Uiteraard is het leuk zo'n mooie kabel te hebben, het gevoel dat zo'n kabel wel TOP moet zijn kan er best voor zorgen dat je dit ook ziet. ;) Persoonlijk heb ik "instap high-end" kabels, niet dat het verschil noemenswaardig was maar ik vond het leuk om te zien en hebben. En daar had ik die extra prijs voor over. Niet de duurste want voor dat verschil ging ik liever iets anders doen/kopen. Er loopt op htforum een hele lange draad over draadjes :D http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=56360.0 P.S. Het verschil met HDMI en VGA is wel noemenswaardig. Een dergelijke kabel in redelijke kwaliteit is er voor een paar tientjes.
Link naar reactie
Aha. Dus bijvoorbeeld zoiets: [url]http://www.allekabels.nl/Scart-Kabels/82/382/Scart-Kabel-Professioneel-Ofc.html[/url] En dan als DVI-HDMI kabel: [url]http://www.allekabels.nl/HDMI-Kabels/27/6332/Hdmi-dvi-Kabel.html[/url] Om het even makkelijk te houden gewoon allebei bij dezelfde zaak. Maar ik weet niet of dit bijvoorbeeld goede kabels zouden zijn? Ik ga er al wel van uit dat dergelijke kabels beter zijn dat die zwarte gevalletjes die ik nu heb.
Link naar reactie
Ik zou opzich zonder problemen even naar Den Haag kunnen(met de trein bijvoorbeeld), naar zoals je noemde de mediamarkt. Ik woon in Rijnsburg, en hier hebben ze dan bijvoorbeeld de Block vlakbij (In Katwijk), waar Hyperwire scartkabels verkocht worden. Ook zit hier de Computerhoek vlakbij, maar die verkoopt hoofdzakelijk Sweex spullen, en is nog eens behoorlijk duur ook. Over verdere winkels waar ze de nodige spullen hebben weet ik eigenlijk niet. Ik kan natuurlijk naar de gamma, zo'n kabel halen, maar of dat nou je van het is... :P Probleem is dan ook vooral die DVI-HDMI kabels. Die zijn hier in de buurt niet echt veel te vinden. Scart-kabels zullen nog wel lukken, maar de meer professionele computerwinkels zijn hier ver te zoeken. En als je er een vindt, zijn ze meestal stukken duurder dan verschillende webshops.
Link naar reactie
  • 2 maanden later...
[quote:b4732128ba="Indy-jones"]Aha. Dus bijvoorbeeld zoiets: [url]http://www.allekabels.nl/Scart-Kabels/82/382/Scart-Kabel-Professioneel-Ofc.html[/url] En dan als DVI-HDMI kabel: [url]http://www.allekabels.nl/HDMI-Kabels/27/6332/Hdmi-dvi-Kabel.html[/url] Om het even makkelijk te houden gewoon allebei bij dezelfde zaak. Maar ik weet niet of dit bijvoorbeeld goede kabels zouden zijn? Ik ga er al wel van uit dat dergelijke kabels beter zijn dat die zwarte gevalletjes die ik nu heb.[/quote:b4732128ba] Voor gewoon thuisgebruik zijn de kabels van allekabels voldoende. Het verschil in kwaliteit tussen een goedkopere kabel en een duurdere kabel is meestal kleiner dan 1%. Meestal is de kabel wat dikker en steviger. Gaat u een video conferentie houden voor 300 audiofielen...koop dan een duurdere kabel welke er ook zijn bij allekabels. Wilt u 100 meter kabel hebben, koop dan ook geen kabels bij allekabels. Maar voor gewoon thuisgebruik zult u die 1% niet merken. En mediamarkt......hebben mensen nog steeds niet door dat dit een hele dure winkel is? Die veel uitgeeft aan reclame waardoor u denkt het goedkoop is? Welke wel hele goede aanbiedingen hebben maar de rest van de winkel is extreem duur. Beter een kabel kopen bij allekabels of een andere goedkope online winkel.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...