Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

gerben! wikepedia geeft verschillende afk. voor stb... maar het heeft iets met scart te maken.... maar belangrijker is ........ hoe kan het dat ik er wel cd's ( origineel of kopy) op af kan spelen, maar dvd ( origineel of kopy) doet hij NIET meer.... HEEFT EEN DVD SPELER 2 APARTE LENZEN OF NIET? EN HOE ZOU IK DIT KUNNEN FIXEN... TIA EEN DUUR APPARAATJE, AL IS HIJ GESPONSERT DOOR DERDEN. BVD DOPER
Link naar reactie
Een DVD speler heeft wel degelijk twee lasers. Mijn ervaring is dat een reinigingsset zelden de lens echt proper maakt. Als je een beetje handig bent, kan je best zelf de lens reinigen met isopropanol of methanol (géén alcohol !!), en een wattenstaafje, je dient hiervoor wel het apparaat open te maken. Indien dit niet helpt, is de DVD laser defekt.
Link naar reactie
@Gerben Juist, maar wel gedenatureerde alcohol. Isopropanol zeker, en methanol in mindere mate, zijn zuiverder dan gewone alcohol, en laten na verdamping weinig of geen rest-stoffen na. :wink: Doper, als je het cd/dvd mechanisme bekijkt, zie je twee metalen geleide staafjes met daartussen het optiek. Het kleine ronde lensje dat je hier ziet, is de lens.
Link naar reactie
Heeeeeeeeeeeeeeeeeerlijk offtopic. :-) Hmm. Laat nou gedenatureerde alcohol juist vervuild zijn met allerlei stoffen. Maar ethanol en isopropanol zijn giftig, dus ze hoeven niet gedenatureerd te worden. Alleen ethanol is drinkbaar, en wordt daarom gedenatureerd, zodat het zonder accijns verkocht mag worden. Oftewel spiritus. Wat ook wel gedronken word, maar dat is dus niet bepaald gezond.
Link naar reactie
Helemaal niet off-topic, als ik hier onwaarheden zit te vertellen, dan mag je mij daarop ook wijzen, trouwens, iedereen leert erbij. Blijkbaar is mij vroeger de verkeerde informatie gegeven. En inderdaad, isopropanol en methanol zijn niet drinkbaar. Dank je voor de verduidelijking. :oops: 8) @doper, gebruik gewoon witte methanol, wordt onder andere gebruikt in fondue-vuurtjes. Te verkrijgen bij de drogist en in supermarkten.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...