Ga naar inhoud

DVD writer veranderd in CD speler


Aanbevolen berichten

Help, In "deze computer" herkend mijn PC mijn DVD writer en speelt ook DVD af, maar zodra ik er een lege DVD in plaats veranderd het icoon in een CD-rom station en herkend geen lege DVD. Ik heb al een nieuwe speler geplaatst (Lite-On SHW-16H5S) met de nieuwste Firmware. Master en Slave zijn ook goed ingesteld. Ben al dagen aan het zoeken naar de oplossing maar kom er niet uit.
Link naar reactie
[quote:2efb80ef54="ArthurB"]zodra ik er een lege DVD in plaats veranderd het icoon in een CD-rom station en herkend geen lege DVD.[/quote:2efb80ef54] Als je PC Windows versie XP of ouder heeft, is er waarschijnlijk niets mis met je DVD-brander. Dat is bij mij in XP ook zo. Dat een lege DVD+/-R wordt herkend als CD+/-R is een beperking van Windows XP. Je kunt dit checken met [url=http://www.nero.com/enu/support-nero8-tools-utilities.html]Nero Info Tools.[/url] Als je die applicatie start via een account met de administrator rechten, dan je DVD-brander selecteert en klikt op Disc/Schijf. Dan een lege DVD+/-R in je DVD-brander plaats, dan zou er bij Type je juiste info behoren te tonen. Druk eventueel op Refresh/Vernieuwen Daarentegen Windows Vista heeft dit probleem niet. De icoon DVD RW blijft na het plaatsen van een lege DVD+R in mijn DVD-brander ongewijzigd, en verschijnt een dialoog met onder andere de mogelijkheid om een DVD data disc te branden.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...