Ga naar inhoud

Medion pc naar lcd-tv KDL-40W2000 van Sony


Aanbevolen berichten

Hallo, Ik ben sinds kort bezitter van de medion 8822 pc die beschikt over diverse mogelijkheden om hem aan te sluiten op een tv. Op dit moment is hij nog via een s-video kabel verbonden met een samsung projectietv. De tv wordt komende week vervangen door de full hd KDL-40W2000. De te overbruggen afstand is 10 tot 12 meter. Voor de aansluing op de tv heb ik een aantal mogelijkheden, die beter zullen zijn dan s-video, te weten: - component; - dvi (nu op 22 inch lcd-monitor aangesloten); - hdmi; - vga. De tv beschikt over: - 1x component; - 2 x hdmi; - 1 x pc aansluiting (15-pins D-Sub). Ik ga in elk geval met de pc als bron tv-series van internet bekijken op de lcd. Mogelijk koppel ik nog een hd-dvd add on aan de pc. Maar dit kan op termijn op standalone speler worden. Kanttekening: ik gebruik Any dvd+hd en ben dus niet aangewezen op speciale hdcp-videokaart danwel hdmi voor weergave hd-dvds. Wat is de beste manier voor aansluiten van de pc op de tv?
Link naar reactie
via een lange VGA kabel, zijn over het algemeen ook iets goedkoper dan lange HDMI kabels dacht ik je hebt er dan alleen geen geluid bij (in in je tv dan) als je een aparte receiver hebt kan je daar gewoon je geluid naar toe sturen via een toslink kabel als je pc dat ook heeft, of links + rechts analoog of nog anders als het anders in elkaar steekt :wink:
Link naar reactie
Vandaag de test uitgevoerd met de Sony tv. Opmerking heb voor pc als primair scherm lcd scherm met beeldformaat 16:10! Test 1: vga Maximale resolutie op tv scherm van 1360 x 765, met resultaat dat bureaublad als klein vierkant verschijnt op scherm tv. Dus geen full hd resolutie. Test 2: hdmi. Eerst in de modus dual view. 1080p signaal, met bureaublad in 14:9 modus op scherm (dus balken aan beide kanten). Via power linux (of zoiets met pc in uitgeschakelde toestand, dus geen windowsomgeving) komt beeld flets op sony scherm, behoeft dus correctie in tv. Moet het beeld wel via smart zoom opvullen, want de film komt niet in juist beeldformaat op scherm, te dun. Powerdvd e.d. werken niet. Dan in kloonmodus. Ik kan nu volop gebruik maken van powerdvd, mediacenter e.d. Moet beeld op tv nog wel aanpassen via smart zoom, want dat 16:10 formaat van hoofdscherm werkt ook door op tv scherm in de vorm van extra zwarte balken boven en onderen. Via smart zoom krijg ik toch het juiste beeldformaat. Beide schermen behouden hun eigen beeldresolutie. Test 3: component video. Maximale resolutie 576i. Dus niks. Nog een andere test uitgevoerd met de Cyberlink Advisor, is mijn pc hd-dvd klaar. Met twee schermen aan de pc, volgende constateringen: - grafische kaart, oranje, dus goed om te upgraden; - grafische kaartdriver, rood, dus niet goed; - display niet hdpc; - geen hd add on; - powerdvd moet upgrade krijgen. Vervolgens zelfde test met enkel Sony tv aangesloten, - grafische kaartdriver nu goed; - display nu goed. Rest is nog niet goed, dus grafische kaart (oranje) en powerdvd (rood) en geen hd add on. Conclusie: het wordt een hdmi-kabel.
Link naar reactie
Met de drivers van Nvidia kun je zonder problemen een resolutie toevoegen en je computer daarbij dwingen deze te gebruiken. Onder het tabje: Screen Resolutions & Refresh Rates gewoon op add drukken. Nadat je de nodige dingen hebt ingevoerd moet je op OK klikken, en daarna kun je als het goed is met de schuifregelaar de juiste resolutie kiezen.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...