Ga naar inhoud

een nieuwe tv (hulp gezocht)


Aanbevolen berichten

ik heb dus nog zo ouderwets tvtje.. een dik en klein dus. nu heb ik wat tv's uitgezocht en hier volgen de nummers.. ze zijn allemaal van Samsung 1. LE 26R32B 1366x768 , 2000:1 , 500cd/m2 2. LE 26S81B 1366x768 , 4000:1 , 500cd/m2 3. LE 27S71 1366x768 , 3000:1 , 500cd/m2 4. LE26R71 1366x768 , 3000:1 , 500cd/m2 ze zijn allemaal zo rond de 500 euro en allemaal zijn het 68 cm schermen. en nu zou ik graag van jullie willen weten, omdat jullie er toch wel wat meer verstand van hebben dan mij, welke ik nou juist wel of net moet kiezen. alvast bedankt. julien
Link naar reactie
daar zat ik dus ook aan te denken .. maar ik weet ook niet wat het allemaal b etekent.. 4000:1 is contrast dat weet ik .. maar wat is er anders dan vergeleken met 2000:1 ? en waar staat de 500cd/m2 voor? en de resolutie? zou die hoger moeten of wat kan ik er mee? ik ben verder helemaal nieuw op ''het kiezen van een tv'' en ik zou het graag wel goed doen zodat ik er ook nog wat aan heb :) bulletproof bedankt voor je antwoord:) :lol:
Link naar reactie
500 cd/m2 staat voor de helderheid. Hoe hoger, hoe lichter het scherm. 300 is vrij normaal voor computerschermen. Ik de praktijk zul je het meestal veel lager instellen, of je moet de zon al direct op het scherm hebben. Contrast spreekt voor zich, hoe hoger hoe beter. Maar 4000:1 zal wel dynamisch contrast zijn, geen enkel tft scherm wat dat anders haalt. Bij dynamisch wordt de backlicht gedimd, als het beeld donker is.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...