Ga naar inhoud

weet 't echt niet meer! line, line out etc


Aanbevolen berichten

wil van m'n cassetterecorder opnemen, line out naar mic in geluidskaart. dan neemt ie wel op maar dan hoor ik geen geluid, wil ik geluid horen, en ik selecteer weer een ander optie bij bij recording, dan slaat de meter weer niet uit voor opname, heb echt alle opties gedaan maar zodra ik line-in selecteer(bij recording control) krijg ik geen geluid! 't is eigenlijk of het een of het andere, ik krijg niet en geluid en geen opname-level tegelijkertijd. iemand idee wat ik nu fout doe(zal ongetwijfeld wel) maar moet de line out wel naar de mic-in? althans dat had de helpdesk van Creative mij gezegd.
Link naar reactie
ja, dat lijkt mij ook! heb die kaart er even uitgehaald alleen het nadeel is dat het een 5.1 kaart is, niet zo erg natuurlijk maar er staan geen beschrijvingen bij wat nu de line-in is, maar misschien kan ik het even toelichten wat de kleuren betreft: zwart = speaker 2 roze = speaker 1 andere roze = mic blauw = speaker oranje = dig.out nu gebruik ik die 5.1 niet meer dus ik heb maar 1 stekker (voor 2 speakers ) op bovenstaand aangesloten, misschien kan je hier wat mee alvast bedankt
Link naar reactie
Niet specifiek genoeg. Met dat typenummer vind ik niks. Is het een audigy? live, audigy 2, of zo. Als het onboard geluid aan staat (bios), kun je daar eens een ingang van proberen. Een enkele keer zit het de geluidskaart in de weg, maar meestal werkt het wel. Driver daarvan al geinstalleerd? http://www.cmedia.com.tw/?q=en/driver
Link naar reactie
Zoals je het beschrijft, klinkt het toch als een foutieve mixer instelling. Het moet gewoon mogelijk zijn om op te nemen en dat meteen te beluisteren. Check nog eens de opname en weergave kanalen en kijk of er niets op 'mute' of met een gesloten schuif staat. Als het cassettedeck speelt en verder niets opneemt, hoor je dan wel geluid?
Link naar reactie
bij m'n vorige creative kaart werkte het wel, maar bij deze krijg ik het niet voor elkaar, dus ik weet ongeveer wel hoe het werkt. bij 'afspelen' in de mediacontrol staat er geen enkele optie 'gedempt' , bij 'recording' heb ik elke optie aangevinkt en weer weggevinkt. om te testen 't is zo raar, op het moment dat de recording level aan gaat, is het geluid verdwenen, klik ik op b.v. mic selecteren dan krijg ik weer geluid en dan valt de rec-level weer weg en dat is bij meerdere opties, mij een raadsel.
Link naar reactie
[quote:b9a1acc828="gm.kits"]bij m'n vorige creative kaart werkte het wel, maar bij deze krijg ik het niet voor elkaar, dus ik weet ongeveer wel hoe het werkt. [/quote:b9a1acc828]Hoe is de geluidskaart geconfigureerd? Misschien als 5.1, dan is blauw line in inderdaad geen ingang. Check dus even hoe de luidspreker uitgangen zijn geconfigureerd. Zorg ervoor dat alleen groen en/of zwart voor de luidsprekers worden gebruikt.
Link naar reactie
ik heb de zelfde kaart en alle in en uitgangen worden gebruikt waar ze voor bedoeld zijn dus er is niks om te schakelen of er een connector een in of een uitgang is er zijn 2 mixers in de computer, 1 voor opnemen en 1 voor afspelen als je een signaal wat je via de line in op de kaart wilt horen moet je dat selecteren in het afspeel mixertje, als je het vanaf de line in wilt opnemen moet je dit selecteren in de mixer voor het opnemen als je beiden tegelijk wilt doen moet je ze dus bij beiden selecteren (kleuren van links naar rechts volgens de afbeelding, analoog dan oranje = sub + midden (bij 5.1) blauw = line in roze = mic in groen = voor uit zwart = achter uit (bij 5.1))
Link naar reactie
ik heb 'm geconfigureerd als 2.0, ik dacht even dat ik het ei van columbus gevonden had door in instellingen 'm op '2 luidsprekers' te zetten ipv 5.1, maar dus niet. Ik heb de line-out aangesloten op de line-in, dat is dus de blauwe en de speakers aangesloten op de groene, dus speakers voor uit. bij playcontrol staat er niet s aangevinkt en bij recording kan ik alles aanvinken en dan blijf ik toch geluid horen alleen als ik line-in aanvink hoor ik niets meer, maar dan slaat wel de rec-level uit. en als ik iets anders aanvink hoor ik weer wel geluid maar geen rec-level. vreemde zaak hoor zal ik maar gewoon m'n koptelefoon aansluiten op het cassettedeck, dan blijf ik in ieder geval geluid horen. bedankt allen voor de tips
Link naar reactie
Eureka! de sound mixer van Creative was wel geinstalleerd maar daar heb heb ik ook even mee zitten pielen totdat ik op 'test' klikte en toen had ik en geluid en de level indicator deed 't ! Elke logica ontgaat me maar goed hij werkt. lang gezwoegd maar toch voor elkaar gekregen. iedereen bedankt voor de tips hoor !
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...