Ga naar inhoud

Bij begin branden Dvd gelijk blauw Windows foutscherm.


Aanbevolen berichten

Ik probeer al een tijdje wat bestanden te branden, maar als ik Nero 7 helemaal heb ingesteld en op branden klik, komt er een blauw foutscherm van windows en slaat de pc vast. Na het opnieuw opstarten krijg ik de melding: uw pc is hersteld van een ernstige fout. Ga ik hier verder kijken kom je uit bij fouten met de videokaart. Dit is een Radeon X600 serie. Bij apparaatbeheer staat: Dit apparaat werkt correct. Heb ook al een andere externe DVD-brander geprobeert en ook een Alcohol 120% (nee, niet om te drinken). Steeds zelfde foutmelding. Hoop dat ik het probleem duidelijk heb omschreven en dat iemand mij hiermee kan helpen, alvast bedankt. Steefie 8)
Link naar reactie
Het is het handigst in gevallen van een 'blauw scherm' om gebruik te maken van de codes die hierin vermeld worden. Je kunt er als eerste mee zoeken naar een oplossing in de 'Knowledge Base' van Microsoft. Of gebruik een zoekmachine ( www.yahoo.com , www.google.com etc.) om te zoeken naar documentatie betreffende de meldingen.
Link naar reactie
Geef eens de omschrijvende melding. Dit zijn enkele mogelijkheden: KMODE_EXCEPTION_NOT_HANDLED DRIVER_IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL THREAD_STUCK_IN_DEVICE_DRIVER PAGE_FAULT_IN_NONPAGED_AREA IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL INACCESSIBLE_BOOT_DEVICE DRIVER_POWER_STATE_FAILURE STATUS_SYSTEM_PROCESS_TERMINATED STATUS_IMAGE_CHECKSUM_MISMATCH [img:e0141dde80]http://faq.tweakers.net/wos/howto/bsodguide/bsod_big.gif[/img:e0141dde80]
Link naar reactie
  • 5 maanden later...
Uit de KB: Een MCE treedt op wanneer Windows XP en het hardwareplatform een bepaalde hardwarefout niet kunnen herstellen, waardoor het systeem niet correct en betrouwbaar meer functioneert. Een preciezere diagnose van MCE's is moeilijk en er is geen algemene oplossing. MCE's treden vaak op onder de volgende omstandigheden: • De processor of het moederbord wordt te zwaar belast. Bijvoorbeeld door de kloksnelheid van de processor of bus te verhogen. U wordt aangeraden de hardware te gebruiken met de snelheden die de fabrikant aanbeveelt. • Stroomvoorziening met pieken, overbelaste stopcontacten, overbelaste stroomvoorzieningen en onderbroken stroomvoorzieningen kunnen zorgen dat de computer instabiel wordt. Zorg ervoor dat u een stabiele, betrouwbare stroomtoevoer hebt voor de computer. • Omstandigheden met extreme temperaturen veroorzaakt door het niet functioneren van koelingsapparaten zoals ventilatoren. Controleer of alle koelingsapparaten juist werken. • Beschadigd geheugen of geheugen dat niet geschikt is voor uw computer. Als u kortgeleden de configuratie van het geheugen hebt gewijzigd, herstelt u de vorige configuratie om de fout te achterhalen. Zorg dat u het juiste geheugen gebruikt voor de computer. Ik zou het geheugen nog eens testen maar dan met een tester die buiten windows om test zoals memetest86+ : http://www.memtest.org/ Kun je op floppy of cd zetten en er mee booten, de test loopt dan vanzelf, je hoeft niets in te stellen. Er mag geen enkele fout in de test voorkomen en het best laat je hem meerdere malen de volledige tst door lopen, dat kan wel een aardig tijdje duren. Verder evt overklok van je cpu of ram terug zetten naar standaart waartdes.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...