Ga naar inhoud

dvd overzetten naar pc


Aanbevolen berichten

En dan is er nog een verschil met voorbespeelde dvd's, die veelal beveiligd zijn. Zo lukraak kopieëren van zo'n dvd naar je hdd brengt weinig soelaas indien je deze beveiliging niet omzeilt, deze bits worden automatisch meegenomen naar je hdd's waarna het opnieuw op een dvd zetten (of omzetten naar een avi of mpeg) altijd mislukt. Over hoe deze beveiliging te omzeilen ga ik verder niet op in, wordt niet ge-apprecieert hier. Wil je gewoon onbeveiligde dvd's op je hdd zetten sluit ik me aan bij de voorgangers in deze thread :) Avi of mpeg zijn conversie bestanden waardoor een dvd omgezet wordt in een ander gecomprimeerd formaat wat uiteindelijk resulteert in bijvoorbeeld DivX of XviD). De kwaliteit van XviD is echter wat beter dan DivX en het converteren van dvd naar XviD neemt meestal ook enige tijd in beslag (ook afhankelijk van de rekensnelheid van je processor).
Link naar reactie
[quote:14fbca43a5="rsweres"]En dan is er nog een verschil met voorbespeelde dvd's, die veelal beveiligd zijn. Zo lukraak kopieëren van zo'n dvd naar je hdd brengt weinig soelaas indien je deze beveiliging niet omzeilt, deze bits worden automatisch meegenomen naar je hdd's waarna het opnieuw op een dvd zetten (of omzetten naar een avi of mpeg) altijd mislukt. Over hoe deze beveiliging te omzeilen ga ik verder niet op in, wordt niet ge-apprecieert hier. Wil je gewoon onbeveiligde dvd's op je hdd zetten sluit ik me aan bij de voorgangers in deze thread :) Avi of mpeg zijn conversie bestanden waardoor een dvd omgezet wordt in een ander gecomprimeerd formaat wat uiteindelijk resulteert in bijvoorbeeld DivX of XviD). De kwaliteit van XviD is echter wat beter dan DivX en het converteren van dvd naar XviD neemt meestal ook enige tijd in beslag (ook afhankelijk van de rekensnelheid van je processor).[/quote:14fbca43a5] Hoe weet je eigenlijk of het een beveiligde dvd is heb namelijk ook wat gebrande zou dat wel kunnen?
Link naar reactie
Beveiligde dvd's herken je aan een logo op de hoes (Voorbespeelde dvd's), staat er meestal miniem op gedrukt. Jouw gebrande dvd's/cd's zullen wel onbeveiligd zijn wat betekend dat de beveiliging is weggehaald. Deze zou je dus gewoon op je hdd kunnen wegzetten door gewoon de dvd in je drive te doen en in de verkenner de folder VIDEO_TS te selecteren en deze gehele folder naar een directory te plaatsen op je hdd. Of inderdaad zoals een voorganger al gemeld heeft via Nero of een gelijkend brandprogramma de dvd clonen op je hdd.
Link naar reactie
Zoals rsweres al (helaas niet helemaal correct) opmerkte kunnen dergelijk links niet op dit forum gepost worden. Het wordt wellicht wel gewaardeerd maar het is niet toegestaan, bij wet. Het omzeilen van een anti-kopier-beveiliging is in nederland niet (meer) toegestaan en dus is software die dat kan ook niet meer toegestaan. Als je dergelijke software zoekt zou je geen probleem moeten hebben het te vinden met google maar wij mogen het je niet vertellen.
Link naar reactie
  • 2 weken later...
Alle morele en legale kwesties ten spijt wil ik dit ook wel weten. Ik wil graag zo'n Freecom MP-35 mediadinges (NAS-HDD met AV uitgang) doosjes kopen, en bij mijn TV/stereo in de huiskamer zetten, en de muziek van mijn CD's ([i:acb4fda80a]gewoon gekochte[/i:acb4fda80a]) als WMV of MP3 erop storen en ervan afspelen. CD's kun je gewoon rippen met Windows Mediaplayer. Maar datzelfde wil ik doen met mijn DVD's. In plaats van het huis rond sjouwen met CD en DVD's en de doosjes, die laat ik dan mooi in de kast zitten. Maar ik begrijp dat ik dus in de illegaliteit moet duiken om mijn DVD's te kunnen kopieren, terwijl dat met CD's gewoon met de standaard mediaplayer kan??
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...