Ga naar inhoud

Installatie Soundblaster Live 1024


Aanbevolen berichten

Hallo, na installatie van een nieuw mb gebruikt onderstaande pc de AC97, die is nu uitgeschakeld in de bios. Nu meldt het systeem nieuwe hardware: multimediacontroller, installatie met de sblive1024-cd mislukt: oa te weinig ruimte op C: terwijl die er genoeg is. De devcon32.dll heb ik inmiddels gedownload en geplaatst in windows\system. De audioHQ-balk hangt hinderlijk bovein het scherm, maar een programma opstarten uit het sb-menu lukt niet. Deinstalleren kan ook niet, in software bij systeeminstellingen komt Creative/Sounblaster/Live niet voor. Wie weet raad? Peter.
Link naar reactie
Om de soundblaster uit te schakelen moet je kijken in het configuratiescherm bij Systeem - Apparaatbeheer. Ik begrijp dat de installatie werd afgebroken doordat de installer dacht dat er niet genoeg schijfruimte aanwezig was. Door fouten op de harde schijf kan dat gebeuren. Doe eerst een schijfcontrole. Deze Computer - rechtermuisknop op de C schijf en kies Eigenschappen - Extra en kies dan foutcontrole. Bij mijn weten heeft Windows XP drivers aan boord voor de Soundblaster Live, haal anders bij Creative de laatste drivers op. Jack Marotick
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...