Ga naar inhoud

Laptop + TV Kaart PCMCIA -> Geen geluid


Aanbevolen berichten

Hoi, Ik heb een vraag terwijl ik denk ik al het antwoord weet.... Kan ik de volgende situatie werkend krijgen?: Ik heb een laptop [HP Pavilion dv5190ea] en een losse TV Kaart [pcmcia aansluiting]. De kaart kreeg ik goed geinstalleerd en kan ook netjes alle kanalen ontvangen. Het enige grote probleem: Ik heb geen geluid. Wat ik weet van de tv-kaart met mijn vroegere PC, is dat er op mijn tv-kaart een line-out zat, die ik moest verbinden met de line-in op mijn geluidskaart. Het probleem is alleen: Mijn laptop heeft een Luidspreker uitgang en Microfoon ingang, voor de rest niets. De TV-kaart [pcmcia] heeft maar 2 aansluitingen. Een Antenne en een S-Video. Geen uitgang voor geluid. Dat zou me doen denken dat dat binnen de laptop wordt gedaan en dat ik automatisch geluid zou moeten hebben, maar niets is minder waar... Volumeregeling heeft geen dempers aanstaan, dus daar kan het ook niet aan liggen. Heeft iemand een idee of dit uberhaupt op te lossen is? Alvast bedankt
Link naar reactie
Hoi, Ik meld er gelijk even bij dat ik besturingssysteem Windows Vista draai.... Ik heb naast de standaard bijgeleverde Windvr ook nog wat andere tv tuner programma's geprobeert en geen van allen levert geluid. Nero Vision geeft echter wél geluid. Als ik kies voor 'Video vastleggen op harde schijf' en de optie 'Vastlegapparaat audio-afspelen activeren' staat aangevinkt, komt het geluid wél ineens door zonder het aan te hoeven sluiten van andere kabels buiten de antenne om... Iemand enig idee of ik zoiets in Windows [geluid] kan instellen? Ik dacht zelf aan iets als 'digitaal' in de geavanceerde 'Volumeregeling' aan of uitvinken om te zien of er iets zou gebeuren, maar tevergeefs.... Alvast weer bedankt ;)
Link naar reactie
[quote:0ad2806eb0="CompyBoy"]Nero Vision geeft echter wél geluid. Als ik kies voor 'Video vastleggen op harde schijf' en de optie 'Vastlegapparaat audio-afspelen activeren' staat aangevinkt, komt het geluid wél ineens door zonder het aan te hoeven sluiten van andere kabels buiten de antenne om...[/quote:0ad2806eb0]Een soortgelijke optie zou voor de TV software ook aanwezig moeten zijn. Heel misschien is de genoemde TV software nog niet Vista ready. Anderzijds, wanneer er een audioapparaat is geinstalleerd in Apparaatbeheer (of iets vergelijkbaars), dan is het er gewoon. Controleer dat eens. Helaas heb ik geen Vista en het zal er voorlopig ook niet van komen, dus ik kan je er verder niet mee helpen.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...