Ga naar inhoud

IR receiver


Aanbevolen berichten

mijn boxen doen het niet meer, althans de centre speaker kan het signaal van de afstandsbediening niet meer ontvangen/verwerken. Ik heb de centre speaker losgehaald, hierin zat een klein printplaatje, met daarop de aanwezige LED's, en de ontvanger van het afstandsbediening signaal, ook een soort LEDje. Omdat ik geen schade en/of kapotte onderdelen zag, leek me het meest logische dat de ontvanger van het IR signaal kapot was. Ik heb nu een soldeerpistooltje van iemand geleend en was van plan om zo'n soort ontvangertje er opnieuw op te solderen. Echter, ik weet niet waar ik zo'n dingetje kan krijgen. Het ziet er uit als een donker LEDje, en op het printplaatje staat U900. Heeft iemand enig idee waar ik zoiets krijgen (dan wel kopen) kan?
Link naar reactie
Het is een soort sensor, geecombineerd met een versterkertje. De informatie die je geeft is onvoldoende. Foto van het printje helpt misschien, normaliter zou je eerst moeten achterhalen wat het printje doet. Heb je een oscilloscoop oid? Ga eerst na wanneer je de afstandsbediening gebruikt, de sensor daarop reageert. Zo ja, dan zit daar niet je probleem.
Link naar reactie
Goed dat je de connecter hebt gecontroleerd. Meestal is het ook zoiets stoms. Dit soort hardware gaat bijna nooit kapot. Met een oscilloscoop of een vergelijkbaar apparaat zou je de signaal vorm op de uitgang van de sensor kunnen bekijken. Wanneer je op de afstandsbediening een commando geeft, dan volgt er een reeks pulsjes. Wanneer je niks doet, dat zie je geen signaal verandering.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...