Ga naar inhoud

Hardnekkige verkenner bij DVD/CD


Aanbevolen berichten

Eerder kreeg ik bij het laden van een DVD of CD een keuzemenuutje met daarin opties hoe of waarmee de betreffende DVD of CD af te spelen. Dat is nu verdwenen; in plaats daarvan krijg ik nu steeds de verkenner in beeld. Ik heb reeds in "Deze Computer" en via TweakUI de instellingen geprobeerd te wijzigen, maar zonder effect... de verkenner blijft hardnekkig komen met louter een bestandsoverzicht en dus zonder actiekeuzes. Wie heeft tips voor mij hoe de oude toestand weer terug te krijgen (b.v. bij het laden van een audio-cd de Windows Media Player of het bij het inleggen van een DVD een door mij te kiezen DVD-afspeelprogramma). Bijvoorbaat mijn hartelijke dank. Robert H. Vorwald
Link naar reactie
  • 1 maand later...
:oops: Op de één of ander manier heb ik de reactie gemist. Beter laat dan nooit, bedankt voor de reactie. :cry: Mijn probleem is echter nog steeds aanwezig. Ik heb inderdaad onder 'Eigenschappen' in 'Deze Computer' naar de opties van 'Automatisch Afspelen' gekeken en deze in zowel "Deze Computer" als via 'TweakUI' ingeschakeld. Helaas worden cd's en dvd's op beide drives (Afspeler en ReWriter) niet automatisch meer opgestart, maar blijft de verkenner met mappen en bestandenoverzicht verschijnen. Laatst ben ik door een proces begeleidt om van Spyware en ongewenste PopUps af te komen. Het bovenstaande probleem is na deze behandeling ontstaan; kan e.e.a. verband met elkaar hebben gehad? Salliant detail is dat mijn externe schijf (ook na de bewuste PopUps-behandeling geïnstalleerd) wel wordt herkend als zijnde een CD-rom-drive en compleet met 'keuzemenu' wordt aangegeven. Ik hoop dat iemand mij kan en wil helpen met of liever gezegd afhelpen van deze storende tekortkoming...
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...