Ga naar inhoud

USB device error


Aanbevolen berichten

hi allemaal, nadat mijn pvc gecrashed was moest ik alles weer opnieuw instaleren, alles werkt weer naar behoren op een ding na, mijn externe DVD writer LG GSA-5163D via USB mijn HD via USB en USB stick werken wel, Hij vind de writer niet eens, bij apparaat beheer staat "overige apparaten - USB device - niet juist geconfigureerd code 1 - stuur programma niet beschikbaar automatisch stuurprogramma instalatie van XP werkt niet, hij vind nix. Ik neem aan dat ik bij LG moet wezen voor een driver, als ik google vind ik alleen firmware updates, dus voor het apparaat zelf (XP ziet het hele apparaat niet dus daar heb ik ook weinig aan) Ik heb geen andere DVD rom (wel een ingebouwde maar die is stuk), dus de driver moet ik via internet bemachtigen kan iemand mij hierbij helpen?
Link naar reactie
[quote:fe10e5fad6="dasha"]waar haal ik die XP driver vandaan? [/quote:fe10e5fad6] Eigenlijk zouden die drivers voor die externe DVD writer in Windows XP SP2 moeten zitten. Kun je nog wel opstarten vanaf de externe DVD writer? Heb je ook nog gecontroleerd of er info staat bij Start > Bureau-accessoires > Systeemwerkset > Systeeminfo > Onderdelen > Probleemapparatuur?
Link naar reactie
[quote:8be0ffc92e="dasha"]dit staat bij probleemapparatuur USB Device USB\VID_06B9&PID_0120\5&1A974943&0&1 De stuurprogramma's voor dit apparaat zijn niet geïnstalleerd. [/quote:8be0ffc92e] Komt in ieder geval overeen met je eerder gemelde [quote:8be0ffc92e="dasha"]"overige apparaten - USB device - niet juist geconfigureerd code 1 - stuur programma niet beschikbaar [/quote:8be0ffc92e] Een USB probleem dus. USB 2.0 drivers zitten in Service Pack 2 van Windows XP. Die info krijg je dus ook als de externe DVD writer niet is aangesloten. Maar je zei ook [quote:8be0ffc92e="dasha"] mijn HD via USB en USB stick werken wel, [/quote:8be0ffc92e] Werken deze dan wel op volle snelheid? Welke snelheid heeft je externe HD volgens [url=http://www.hdtune.com/]HD Tune?[/url] En werkt je externe DVD writer dan nog wel op een andere PC?
Link naar reactie
hoop dat dit wat duidelijker word, heb nu mijn externe HD en de DVD writer aangesloten Ik heb maar twee usb uitgangen maar 4 hubs en vier controllers? moet ik al die usb controllers eraf gooien? en opnieuw opstarten? [URL=http://img11.imagevenue.com/img.php?image=02170_pr_scr_122_14lo.JPG][img:be9d50de7a]http://img11.imagevenue.com/loc14/th_02170_pr_scr_122_14lo.JPG[/img:be9d50de7a][/URL][/img]
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...