Ga naar inhoud

video hapert bij afspelen


Aanbevolen berichten

hallo ik heb een probleem als ik een video afspeel en dan ongv. om de minuut slaat die un stukje over of stottert eff en dat is zwaar eritant!!! waar kan dit aan liggen? gegevens pc Intel Pentium 4 processor 3,06 GHZ socket slot 775,533 MHZ 512 MB videokaart.(ATI X 1300 PCIe) 320 GB harde schijf. 1 GB intern geheugen DDR2 533 MHZ bussnelheid van het moederbord. dus de PC is snel genoeg en het lukt me niet het probleem opgelost te krijgen kan iemand mij hier mischien mee helpen? alvast bedankt groetjes, H.Huibers
Link naar reactie
Zomaar lukraak processen uitzetten alleen maar omdat ze geheugen gebruiken is niet de weg, je zult gericht moeten zoeken. Je hebt ook nog niet vermeld over wat voor video het gaat (dvd?, wmv?,mov?) Je zou eens kunnen beginnen met taakbeheer/cpu meter te draaien tijdens het afspelen, het venster horizontaal oprekken zodat je de venster enige minuten aan datagrafiek kan bevatten en vervolgens een video afspelen en zien wat er gebeurert tijdens zo'n stotter. Verder dien je te realiseren dat een hoop virus scanners moeilijk echt "uit" te zetten zijn, dat je het icoontje niet meer in de systemtray ziet staan zegt niets, het ding kan nog steeds gewoon actief zijn. Aan zo'n reparatie zit dan ook meestal verbonden dat je gaat uitzoeken wat er allemaal op je pc in de achtergrond draait en hoe die genoteerd staan in taakbeheer, of andersom; wat zijn al die processen in taakbeheer en wat doen ze en bij welk programma horen ze. De meest eenvoudigste manier is de naam van zo'n proces in google intypen en meestal vind je als eerste of tweede link een beschrijving van wat het is en wat het doet. Of je zoekt het bestand op je C: schijf op, rechtsklik en dan eigenschappen en dan het tweede tapblad vermeld meestal wel wat het is.
Link naar reactie
Als het cpu gebruik tijdens een stotter in elkaar duikt dan duid dat er op dat de video tijdens een stotter niet wordt aangeleverd en niet wordt verwerkt, dat zou kunnen betekenen dat een andere aplicatie gebruik maakt van de harde schijf en de aanvoer van data aan de mediaplayer daardoor stokt. Je zou ook kunne kijken of er tijdens een stotter een proces is welke omhoog gaat in cpu of geheugen gebruik. Je hebt nog steeds niet verteld over wat voor video we het hebben en waar komt het vandaan? ; van dvd/cd of harde schijf? Als het van optische schijf is dan zou ook de spin-down time van je optische station schuldig kunnen zijn. Als gedurende een bepaalde tijd geen acces is naar een optisch station dan zal het station zijn toerental verminderen of zelfs helemaal stoppen totdat er weer een vraag naar data is. Het station moet dan weer opspinnen en dat kost even tijd, gedurende die tijd wordt er geen data aangeleverd en kan de video stoppen met spelen. is te voorkomen met een programmaaatje als Nero-drive speed, zit bij nero geleverd. Je kunt ermee de spindown time en max speed mee instellen. Als je de max speed voor dvd op infinite zet en de speed op 3x zou dat het probleem kunnen oplossen.
Link naar reactie
uhm ja dat zou kunnen maar ik heb het nog aan een paar meer mensen gevraagd en die zeiden als je VLC player download en het stottert nog steeds dan is het een hardware probleem of het ligt aan de drivers maar met dat programma'te draait het goed helemaal niks geen stotters meer en bij BS player en power dvd wel dus het is een software probleem weet jij/jullie mischien wat voor software probleem dat kan zijn??want ik wil wel graag met BS player films afspelen en het maakt niet uit met wat voor soort video je een film afspeelt hij doet het overal mee groeten H.Huibers
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...