Ga naar inhoud

dolby surround


Aanbevolen berichten

Omdat mijn film passie toch uit de hand begint te lopen :D wil ik graag een dolbysuround set aan schaffen.( Anders moet ik steeds beneden kijken) Aleen ik heb al een dvd speler. Maar ik weet niet waar ik op moet letten. Als ik ga kijken voor bijvoorbeeld een versterker en boxen hoeft niet top spul te zijn maar wel mooi geluid. Mvg Roy Drost
Link naar reactie
[url=http://www.wehkamp.nl/winkelen/p_produkt.asp?NoFrames=&FromOverzicht=Y&BC=&Page=WIN&SubPage=&CC=C12&HC=BEG&SC=N0A&ZoekMethode=K&ZoekString=N62&ZoekIndex=6&ZoekAantal=10&SSC=&SLC=&FamilieID=151872&ArtikelNummer=86709080&SorteerMethode=D&OverzichtType=O&Prijs=&SterkMerkCode=&KAC=N62&ProductSelectorCode=&ArtikelTypeID=&N=&Nty=&Nao=&Ntk=&Ntt=&Ns=&ArtiestSoortCode=&ArtiestID=&FromSterkMerk=]surround speakers[/url] [url=http://www.wehkamp.nl/winkelen/p_produkt.asp?NoFrames=&FromOverzicht=Y&BC=&Page=WIN&SubPage=&CC=C12&HC=BEG&SC=N0A&ZoekMethode=K&ZoekString=N52&ZoekIndex=3&ZoekAantal=10&SSC=&SLC=&FamilieID=151973&ArtikelNummer=86707237&SorteerMethode=D&OverzichtType=O&Prijs=&SterkMerkCode=&KAC=N52&ProductSelectorCode=&ArtikelTypeID=&N=&Nty=&Nao=&Ntk=&Ntt=&Ns=&ArtiestSoortCode=&ArtiestID=&FromSterkMerk=]receiver[/url]
Link naar reactie
100 Watt ? Ik heb zelf 80 Watt in mijn huiskamer staan ... en de buren kan ik er mee omver blazen (bij wijze van spreken). Maar da's wel 80 Watt per speaker. ;) De meeste receivers die dolby digital doen hebben 'dolby surround' er gratis bij. Belangrijkste tip : *luister* naar het systeem voordat je het koopt en kijk niet te veel naar cijfertjes, want daar kan makkelijk mee gegoocheld worden. Bovendien kom je er zo misschien achter dat je liever spaart voor een 'echt' volwassen systeem. Zo'n setje computer-speakers van JBL zal niet zo heel slecht lijken, maar na een paar maanden gaat er naar mijn idee toch iets aan je knagen. Zo was dat bij mij toen ik eenmaal gewend was aan de computer-speakers die ik voor het 'echte' spul in gebruik had. Aan de andere kant ... je huidige systeem is redelijk waardeloos naar verhouding, dus veel spul zal al gauw beter klinken.
Link naar reactie
heb zelf best wel zware set staan.. bij een kamer van 14m² 6x100W receiver jbl northridge 2x e80 / 2x e30 / ec25 hiermee blaas ik echt de halve wijk omver.... en ze blijven helder zelfs als me hele kamer al trilt. maar dit is wel beetje erg boven jou budget ik vind sattelites 10x niks. plastic troep [URL=http://imageshack.us][img:edbb0f2574]http://img260.imageshack.us/img260/4350/dsc000276dy.jpg[/img:edbb0f2574][/URL]
Link naar reactie
Voor de computer zou ik een 5.1 luidsprekerset voor de computer kopen dit ivm de luidspreker afscherming. Als je veel eisen stelt wordt het een dure set, maar voor redelijke kwaliteit (wel beluisteren) hoeft niet dramatisch veel betaald te worden. Let er wel op welke aansluitingen je nodig hebt. Voor de huiskamer natuurlijk 5.1 voor de huiskamer.
Link naar reactie
dat is per persoon verschillend, dat zou je ook echt moeten beluisteren bij bijvoorbeeld correct of media markt ofzo bij films is voral spraak belangrijk en daar zijn over het algemeen andere speakers voor dan bij muziek ofzo dus het beste kan je bij een winkel vragen of ze je verschillende geluidjes willen laten horen op een aantal setjes zodat je voor jezelf weet wat je wilt
Link naar reactie
Zorg ervoor dat je eigen cd's hebt met muziek die je door en door kent. Dan weet je zeker of de luidspreker/versterker-combinatie het geluid weergeeft zoals jij dat wilt. Nu ken ik alleen de mediamarkt hier in Eindhoven, maar dat is echt geen zaak waar je iets van geluid zult kunnen horen. Daarvoor is de zaak te groot en lawaaiig. Je hebt in theorie genoeg aan 5 luidsprekers, want de subwoofer is alleen voor lage tonen die je eigenlijk alleen in films zult tegen komen. Zorg er dan wel voor dat je luidsprekers uitkiest die goed lage tonen kunnen weergeven (dat hoor je zelfs als 'beginneling' best goed vooral als je je eigen muziek gebruikt). Dit zullen zeker geen lichte speakers van spaanplaat zijn (de mijne wegen 10 kilo per stuk). Daarbij is alleen de center iets aparts omdat die in het ideale geval precies boven (of onder) je tv komt te staan. De overige 4 zijn 'gewone' luidsprekers. Als je 4 identieke pakt is dat het simpelste omdat je dan niet de combinatie hoeft te beoordelen, alhoewel dat op zich beter is.
Link naar reactie
[quote:7cdcfd3d1c="JaFO"]De overige 4 zijn 'gewone' luidsprekers. Als je 4 identieke pakt is dat het simpelste omdat je dan niet de combinatie hoeft te beoordelen, alhoewel dat op zich beter is.[/quote:7cdcfd3d1c]Hier ben ik het niet zonder meer mee eens. Wanneer je geen subwoofer neemt, dan kan vaak, de lage tonen over de L+R (voor) weergegeven. Dat geldt in ieder geval voor mijn 5.1 versterker. In dat geval moeten die L+R (voor) luidsprekerboxen wel voldoende laag kunnen weergeven. De L+R (achter) geldt die eis niet. Nu wordt een (sub)woofer geacht de tonen onder de 80Hz weer te geven en een echte subwoofer moet toch vaak de 20 Hz halen (30 tot 40Hz halen is ook al heel wat). Nu is mijn ervaring dat echt laag misschien wel heel leuk is, maar niet zo noodzakelijk als soms wordt gedacht. Ik heb dat met een proefopstelling zelf ook eens getest. Het rommelt heerlijk, maar zonder het extra getril, klinkt het nog steeds magnifiek. Ligt er ook een beetje aan hoeveel geluid voor de buren nog storend is. Kijk ook uit voor te veel bas en te kleine luidsprekerboxen. Het gebied tussen 100Hz en 300Hz wordt vaak ongelooflijk verwaarloosd.
Link naar reactie
Daarom schreef ik ook : 'zorg er dan wel voor dat je luidsprekers uitkiest die goed lage tonen kunnen weergeven ...'. Het viel echt op dat sommige luidsprekers de lage tonen bijna compleet lieten wegvallen, terwijl enkele vrij dicht tegen de grotere zuilen aan zaten qua bereik. Het feit dat de buren zouden 'meegenieten' speelt vooral bij lage tonen een rol, omdat vooral de lage tonen een groot bereik hebben. Daarnaast was voor mij toen de prijs een reden om wat te sparen door dan maar geen sub te nemen.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...