Ga naar inhoud

Media center samen stellen en wat vragen


Aanbevolen berichten

Heb hier nog een pc welke weinig gebruikt wordt ivm aankoop nieuwe laptop. nu wil ik deze pc ombouwen naar een media center de specs: -AMD sempron 3000+ 64 bits -asus k8ne moederbord -1024mb ddr geheugen -ATI radeon x1600 pro 512mb -80gb sata hdd -450W voeding -philips dl 16x dvd brander -aopen 40x cd brander wat heb ik op het oog voor de ombouw -silverstone lc14m met display en remote control voor media center -2x 250gb sata hdd -tv kaart dubbel? enkel? belangrijkste opties zijn muziek, dvd's etc afspelen maar dat is allemaal vrij eenvoudig hier zal ik geen problemen onder vinden echter. de verbinding van vga naar scart moet verzorgt worden. heb nog een 55cm oud scherm zeg maar dus geen lcd ofzo. mijn vragen kort samengevat -is het mogelijk om met het media center op standby te zetten en dus bijna alles uit om geen herrie en veel stroom gebruik te hebben en aktief te laten worden als die iets moet opnemen? -is het mogelijk om pauze live tv te gebruiken? dus zeg maar tv pauzeren en ff weglopen later verder kijken? -is het mogelijk om met een glaskabel aan de stereo te hangen voor de muziek of iig dts? heb een aanzienlijke stereo installatie 5.0 wil hier toch wel graag optimaal gebruik van maken. heb ik hier een speciale geluidskaart voor nodig? moet toch nog een nieuwe aanschaffen. heb ik hier een dubbele of enkele tv tuner kaart voor nodig? ik wil de tv ook nog kunnen gebruiken als stand alone dus zonder het media center. eigenlijk zijn de voornaamste eisen aan de media center dat er op gegamed kan worden en dat het mogelijk is om tv op te nemen en af te spelen dus een dvd recorder over kan nemen.
Link naar reactie
hier een aantal andwoorden op je vragen [color=red:12d8a7487a]-is het mogelijk om pauze live tv te gebruiken? dus zeg maar tv pauzeren en ff weglopen later verder kijken? [/color:12d8a7487a] [color=green:12d8a7487a]ja dat kan[/color:12d8a7487a] [color=red:12d8a7487a]-is het mogelijk om met een glaskabel aan de stereo te hangen voor de muziek of iig dts? heb een aanzienlijke stereo installatie 5.0 wil hier toch wel graag optimaal gebruik van maken. heb ik hier een speciale geluidskaart voor nodig? moet toch nog een nieuwe aanschaffen. [/color:12d8a7487a] [color=green:12d8a7487a]je hebt hier een geluidskaart voor nodig waar een optische uitgang op zit iets als [url=http://www.informatique.nl/cgi-bin/iqshop.cgi?M=I&A=513081&V=club3d/&FRS=ON]deze[/url] je kan hier ook zo iets bij doen dat je er gelijk een afstands bediening bij hebt zodat je die niet los hoeft te nemen , en je hebt er gelijk meer een multimedia center idee bij, tis alleen iets duurder [url=http://www.informatique.nl/cgi-bin/iqshop.cgi?M=I&A=400299&V=creative/&FRS=ON]klik[/url] [/color:12d8a7487a] [color=red:12d8a7487a]-heb ik hier een dubbele of enkele tv tuner kaart voor nodig? [/color:12d8a7487a] [color=green:12d8a7487a]een enkele is genoeg[/color:12d8a7487a] [color=red:12d8a7487a]-ik wil de tv ook nog kunnen gebruiken als stand alone dus zonder het media center.[/color:12d8a7487a] [color=green:12d8a7487a]dat kan ook, de media center wordt aangesloten op de scart ingang dus je kan de tv verder gewoon blijven gebruiken[/color:12d8a7487a] [color=red:12d8a7487a]-eigenlijk zijn de voornaamste eisen aan de media center dat er op gegamed kan worden en dat het mogelijk is om tv op te nemen en af te spelen dus een dvd recorder over kan nemen.[/color:12d8a7487a] [color=green:12d8a7487a]of je het als game pc kan gebruiken weet ik niet, zo te zien moet dit wel kunnen (ben niet al te goed in datsoort hardware :wink: , je kan het wel gewoon gebruiken om de tv op te nemen en af te spelen[/color:12d8a7487a]
Link naar reactie
bedankt voor het antwoord alleen mijn belangrijkste vraag is vooral deze -is het mogelijk om met het media center op standby te zetten en dus bijna alles uit om geen herrie en veel stroom gebruik te hebben en aktief te laten worden als die iets moet opnemen? misschien dat iemand hier nog antwoord op weet. wil later of misschien zelfs tegelijk ook een lcd scherm aanschaffen dit om dat het toch scherper is. heb dit scherm op het oog http://www.azerty.nl/producten/product_detail/210/12200/samsung-le27s71.html samsung le27s71 met HDMI en dvi. mijn vga kaart heeft dvi uitgang maar weet niet of dit dvi-i is of dvi-d. echter sapphire zegt in een kort zinnetje op hun site DVI 1.0 compliant / HDMI interoperable and HDCP ready ** de ** zijn nergens terug te vinden. is het mogelijk om deze aan te sluiten op het scherm?
Link naar reactie
[img:144d94415d]http://www.extron.com/technology/img/dvi.gif[/img:144d94415d] door een DVI-D kan alleen maar digitaal beeld signaal door een DVI-I kan een digitaal of een analoog beeld signaal er zijn dacht ik wel manieren voor om een computer uit stand-by stand te halen, hier zijn al eerder vragen naar geweest, kwesti van eventjes zoeken :wink:
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...