Ga naar inhoud

Aanschaf nieuwe monitor + TVkaart


Aanbevolen berichten

Beste allemaal, Ik vond dit subforum het beste om dit te posten, dus ik hoop dat ik de goeie keuze gemaakt heb :wink: Maar nu m'n verhaal. Ik ben van plan, wegens het verslechteren van m'n huidige Fujitsu 786 CRT monitor, een nieuwe TFT monitor aan te schaffen. Nou is toevallig het geval dat mijn tv ook naar de knoppen is, dus ik denk, ik combineer het mooi. Ik kwam deze tegen op Azerty.nl: [url=http://www.azerty.nl/producten/product_detail/155/11328/samsung-225bw-22-inch-zilver.html]Samsung 225BW[/url] Dit leek met op het eerste gezicht een erg mooi scherm. Ik weet ook dat ik alleen deze monitor niet zomaar als tv kan gebruiken. Dus daarom wilde ik ook nog een TV-kaart aanschaffen: [url=http://www.azerty.nl/producten/product_detail/190/2239/hauppauge-wintv-pvr-150-mce-pci.html]Hauppauge WinTV PVR 150 MCE[/url] Het is de bedoeling dat ik, behalve TV kijken, ook m'n gamecube kan gebruiken op dit scherm. Dus vandaar de keuze van een TV-kaart met S-video ingang. Maar vooral over de TV kaart heb ik een vraag: het is neem ik aan gewoon mogelijk om beeld wat de S-video instroomt, direct kan worden weergegeven op m'n scherm? Dus het is niet zo dat eerst alles opgenomen wordt, waarna ik het dan pas af kan spelen? En natuurlijk nog een vraagje over het scherm. Is het een goede keuze? Is het daarnaast ook aan te raden om pixelgarantie te nemen? Want in dat geval zoek ik een andere zaak, waar pixelgarantie goedkoper is. Ik zag overigens ook nog op Azerty dat ze nu een 226BW hebben, met een contrastratio van 3000:1, is dat handig? en 2ms ipv 5ms reactiesnelheid. En het prijsverschil is erg klein moet ik zeggen, dus die kan ik ook overwegen :) Groeten, Erik
Link naar reactie
[quote:d1b70e87ba="sound"]Ik heb slecht nieuws voor je wat de PVR 150 betreft, ik heb er zelf ook een en het beeld is een paar seconde vertraagd. dus hiermee iets van een spel spelen zal niet gaan, het is natuurlijk wel gewoon geschikt om je jeugdfilmpjes mee op te nemen :wink:[/quote:d1b70e87ba] spel spelen?...... de PVR 150 MCE is een tv-kaartje hoor, geen videokaart :P
Link naar reactie
Aha okee. Ik bedoelde dus, voor rsweres: Ik wil een monitor voor m'n computer kopen, maar ik wil daarop ook mijn gamecube aan kunnen sluiten. Ik dacht hierbij een TV-kaart te gebruiken met S-video ingang. Maar het is dus geen goed idee om een TV-kaart te gebruiken. Maar alsnog zou ik graag mijn gamecube én computer op eenzelfde scherm aansluiten. Bestaan er toevallig ook monitoren met behalve een D-Sub en een DVI connector ook meer connectoren? Of zit ik dan gelijk vast aan een LCD-TV? Mocht het een LCD-TV worden, dan zie ik hier wel wat moois in: Acer AT2720 LCD TV. Deze beschikt over 2 Scart aansluitingen voor oa. gamecube, en ook over een D-Sub connector voor de pc.
Link naar reactie
[quote:2251087b2b="Indy-jones"]En natuurlijk nog een vraagje over het scherm. Is het een goede keuze? Is het daarnaast ook aan te raden om pixelgarantie te nemen? [/quote:2251087b2b] Over die Samsung 225BW is een [url=http://www.techzine.nl/exreviews/8149/Samsung-225BW-LCD-Display-at-Xyzcomputing.html]review.[/url] Of je het beste een pixelgarantie kunt nemen is een eigen keuze. Daar kan ik je niet bij helpen. Wel kan je even in [url=http://forum.computertotaal.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=169526&highlight=pixels]mijn topic[/url] checken over mijn ervaring met luie pixels in twee andere merk TFT monitoren.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...