Ga naar inhoud

Sony DAV-D 150e speelt 2e laag niet van DL niet.


Aanbevolen berichten

:cry: Ik heb recentelijk een nieuwe Asus DRW-1608P3S brander gekocht om - / + Dual Layers (Verbatim) te kunnen branden, de vorige asus kon alleen + DL brander maar die kon mijn Sony cinema setje (DAV-D 150e) niet spelen want die wil alleen maar - zien. Nu brand ik een dual layer op - maar nu wil hij de 2e laag weer niet lezen en loopt de sony vast. Collega's zijn er blij mee want daar doet hij het wel....ik begin nogal verdrietig te worden. Kan maar niet vinden waar dat aan ligt. Iemand enig idee hoe dit kan?
Link naar reactie
In de voorkeuren van je brandprogramma is bijna altijd ergens de optie "booktype" in te stellen, daarmee wordt er aan het begin van de dvd een bitje meegebrand waaruit de dvd speler kan aflezen wat voor dvd het is + of - of dvd-rom. Als je de booktype setting verandert naar dvd-rom dan denkt de dvd spleler dus dat ie een dvd-rom afspeelt (terwijl hij in werkelijkheid een dvd- of dvd+ afspeelt. Vooral wat oudere dvd spelers werken met deze optie gebrande dvd's vaak beter.
Link naar reactie
Even een kopietje van mijn antwoord op een mailtje wat ik van ts kreeg: Hallo Gert, Ik denk dat het veranderen van brandprogramma niet zoveel zal brengen, nero is een erg goed en betrouwbaar programma en als het daar niet mee lukt dan is de kans klein dat het met een ander programma wel lukt. De instelling voor booktype stel je in het hoofdvenster van nero in onder : recorder/choose recorder en dan het knopje "options" waarna je met een uitklapvenster de booktype kunt kiezen. Het is ook niet ongebruikelijk dat er bij de recorder een klein programmaatje is bij geleverd waar je het in kunt instellen. Of de instelling blijft "hangen" na een reboot is afhankelijk van de recorder. Als ik het instel in mijn bijgeleverde programmaatje (van BenQ) dan blijft de instelling hangen aangezien deze dan wordt opgeslagen in de hardware van de BenQ recorder. Dit soort afspeelproblemen zijn typerend voor de wat oudere dvd spelers en al helemaal als het een dvd speler van een "goed" merk is zoals jvc,sony philips enz enz. Dit soort problemen komen zelden voor met "merkloze" spelers van de wibra. Dat de schijf ook problemen heeft in je pc dvd speler is echter toch wel een teken dat er een brandprobleem is. Heb je al de firmware van de brander ge update?, dit is erg belangrijk voor de brandkwaliteit en compatabiliteit van de schijfjes, een nieuwe(re) firmware vind je op de website van je brander merk. Je kunt ook nog wat expirimenteren met andere merken schijfjes, als je persee duallayer wilt branden dan raad ik je toch aan om iig het merk Verbatim te proberen, de 2.4 speed duallayer schijfjes zijn uitstekend en zeer compatibel. Ook een zo laag mogelijke brandsnelheid kan van invloed zijn, ik raad je aan om iig tijdens testen niet hoger te gaan dan 2.4 speed, als het dan eenmaal lukt dan kun je per keer langzaam de snelheid verhogen. Gr Richard
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...