Ga naar inhoud

Het hek is van de dam.....


Aanbevolen berichten

Dat is op zich nog geeneens zo'n probleem. Wat belangrijk is de wetenschap dat er mensen zich het hoofd erover breken en met oplossingen komen. En als er maar genoeg van die mensen het proberen komt er vanzelf zo'n brilliant studentje van 15 jaar voorbij die het probleem oplost en zijn wij de komende 5 jaar weer verlost van al die narigheid. En het mooiste van alles: de media industrie weet het. :lol: Maar het sowiezo al erg leuk dat nog voordat het formaat goed en wel in de markt staat er een begin gemaakt is met het onbruikbaar maken van de beperkingen. Het is nu wachten op iemand die capabel genoeg is om een memdump te analiseren en de sleutels te herleiden en vervolgens kan het kat en muis spel beginnen. Totdat een slimme geest ook daar een antwoord op vind en dan is het gedaan....
Link naar reactie
  • 3 weken later...
Mooi ? Nee hier is niks moois aan. Nu gaan mensen HD-DVD-spelers kopen omdat de beveiliging te kraken is en wordt die drm-troep verspreid onder de reguliere consumenten die niet genoeg verstand hebben van het illegale circuit om mee te 'genieten'. Ik zie liever dat beide formaten worden vervangen door een DRM-loos equivalent. Nu kunnen de geldgraaiers in de industrie weer mooie spookverhalen verkopen over 'gemiste' inkomsten omdat ze het bewijs in handen hebben dat het 'gestolen' kan worden. Bovendien hebben ze zo weer de kans om extra budget voor het 'verbeteren' van die troep te krijgen. DRM is letterlijk en figuurlijk 'defective by design'. Het verbaast me dus niks dat een kind de beveiliging kon kraken.
Link naar reactie
oh beslist. Maar ik kan het niet nalaten om te benadrukken wat voor een ellende dit 'succes' gaat opleveren. Zeker gezien het feit dat beide formaten in staat zijn om "illegale" versies te blokkeren. Bovendien ... er is niks gekraakt. Ze zijn in staat om het bestand te openen met een sleutel. De locatie van de sleutel en de sleutel zelf moet je nog altijd zien te achterhalen. Daarnaast vraag ik me af in hoe verre ze in staat zijn om eventuele watermerken en andere verborgen kenmerken te verwijderen. Dit heeft namelijk hele grote gevolgen die vooral door de 'normale' consument ondervonden zullen worden, omdat spelers na een (verplichte) update ineens ander gedrag gaan vertonen. In het meest gunstige geval krijg je alleen maar vhs-kwaliteit beeld en geluid doordat alle digitale uitvoer wordt geblokkeerd. In het ergste geval wordt of de disc of de speler zelf voor goed geblokkeerd door de update. Probeer dan maar eens je geld terug te krijgen of uberhaupt in een winkel uit te leggen dat je de film die je net hebt gekocht niet kunt afspelen ... Dit soort gratis "features" zit in beide standaarden ingebakken. Misschien dat je als computergek dat niet erg vind omdat je net als bij de PSP wel een omweg kunt vinden om de 'goede' firmware terug te krijgen. Maar de gewone consument is weer eens de l*l.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...