Ga naar inhoud

Combo drive van K5305


Aanbevolen berichten

Beste forumleden, Deze morgen werkte plots mijn combo drive (SBW-242 DVD/CDRW Combo-station) niet meer. Wanneer ik een cd of dvd in de computer steek, en ik klik op het schijficoon in deze computer, krijg ik een leeg station te zien. Ik heb al gekeken in het windows xp logboek, en deze maakt melding van de volgende fout: ''Het stuurprogramma heeft een controllerfout gevonden in \Device\CdRom0.'' Volgens google moest ik mijn cdrom drive verwijderen in apparaatbeheer en vervolgens heropstarten, maar het probleem wordt hierdoor niet opgelost. Weet iemand raad? Sebastiaan P.S: - Ik heb de combodrive al verwijderd uit apparaatbeheer = geen resultaat - Ik kan een cd-rom opstarten in bios = geen hardwarematig probleem - De drive herkent nog wel ofdat het een cd of dvd is - Ik heb ook al gescand op virussen
Link naar reactie
Tja, de normale reactie is dan toch dat je drive stuk is. Dat het wel werkt tijdens booten is een tegen indicatie maar het is niet ongewoon dat cd/dvd drives de ene funtie nog wel vericht en bij de andere functie verstek laat gaan. De bios benadert de drive op een andere manier dan dat windows dat doet. Ik denk dat de meest eenvoudigste manier om verder te komen is om de drive in een andere pc te proberen om zeker te stellen dat de drive niet defect is. Aanvullend zou je een andere drive in je pc kunnen proberen om zeker te stellen dat je windows niet brak is.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...