Ga naar inhoud

herkenning nec 1100a?


Aanbevolen berichten

hello fooks, Mijn nichtje heeft mijn oude cd/dvd brander de nec 1100a gekregen (zonder drivers) maar zij krijgt hem niet te herkennen door de OS (XP). Alles is aangesloten terwijl een oude cd rom speler van haar wel werd herkent.. Zij heeft wel een oude computer van 4 a 6 jaar oud. Moet zij in haar bios wat aanpassingen doen of softwarematig via XP of wat aan de aansluitingen doen? thanx vanuit deze kant! :D :) :(
Link naar reactie
[quote:215f194f45="marty1940"] Mijn nichtje heeft mijn oude cd/dvd brander de nec 1100a gekregen (zonder drivers) maar zij krijgt hem niet te herkennen door de OS (XP). [/quote:215f194f45] De benodigde drivers zitten al in Windows XP. En aspi drivers worden meegeleverd bij de brand-applicatie, zoals Nero. Dit kun je checken met [url=http://ww2.nero.com/nero6/eng/Info_Tool.html]Nero InfoTool.[/url] [quote:215f194f45="marty1940"] Moet zij in haar bios wat aanpassingen doen [/quote:215f194f45] Eerst de jumper settings, datakabel en de molex checken. Is dat in orde, check of deze in het BIOS herkend wordt. Daar zou deze kunnen staan op [Auto] Check eventueel de manual van het moederboed. [quote:215f194f45="marty1940"] of softwarematig via XP of wat aan de aansluitingen doen? [/quote:215f194f45] Check of de cd/dvd brander wordt herkend in het Apparaatbeheer. Check ook nog even [url=http://forum.computertotaal.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=137793&highlight=]deze discussie.[/url]
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...