Ga naar inhoud

Kabels te vinden?


Aanbevolen berichten

Ik ben opzoek naar een kabeliets, situatie 2 losse speakers die ik wil aan sluiten aan mijn pc, ik dacht aan een mini-jack die opgesplitst word naar vier uiteinden. Dus voor elke speaker twee snoeren, maar kan niets vinden. Wellicht is het een idee een versterker aan te sluiten en dan daar de speakers aan pluggen, maar dan moet ik weer een versterker hebben.. Hoe los ik dit op?
Link naar reactie
Je hebt sowieso een versterker nodig, je pc is geen versterker, de uitgang is gewoon een signaal uitgang, je praat over millivolts, het vermogen wat die uitgang kan geven is in de orde van milliwatts. Als het PC speakers zijn, zullen ze waarschijnlijk actief zijn, ze hebben dan een eigen versterker aan boord, ze hebben dan gewoon een stekker.
Link naar reactie
[quote:ac060c9592="Peiky"]Ik heb 2 stuks Sony elcheapo ss-100LV waar geen tulpen in gaan, maar gestripte snoertjes. De bedoeling is om ze middels een minijack aan te sluiten. Maar de vraag nu, bestaat er een kabel waarvan een minijack opgesplitst word naar 4 snoeren..[/quote:ac060c9592]Nee, volgens mij niet. Je kan deze natuurlijk wel zelf maken. Alleen is dat niet zo zinvol zoals al eerder was gezegd. Jouw luidspreker heeft een echte versterker nodig. Dus van PC naar een echte versterker, daarna met luidsprekersnoer oid van versterker naar je luidsprekers. Alleen oudere geluidskaarten hebben vaak nog wel een eindversterkertje (er zit dan meestal ook een jumper op met de tekst line-in/amp oid).
Link naar reactie
[quote:3576e79e08="Peiky"]Ik heb 2 stuks Sony elcheapo ss-100LV waar geen tulpen in gaan, maar gestripte snoertjes. De bedoeling is om ze middels een minijack aan te sluiten. Maar de vraag nu, bestaat er een kabel waarvan een minijack opgesplitst word naar 4 snoeren.. Ik ben het niet tegen gekomen...[/quote:3576e79e08] Elke box heeft 1 massa, die kan je samenvoegen. Dan krijg je 3,5mm stereo jack. Deze heeft drie polen: massa voor beide boxen, de plus van box 1 en de plus van box2 (volgorde weet ik zo niet uit m'n hoofd maar is op te zoeken) Edit: verder kan het idd nodig zijn dat je een aparte versterker nodig hebt. Echter er zijn ook niet versterkte pc boxjes te krijgen (niks waard maar goed) en die hebben er geen last van. Ik ken jou boxen niet, maar als het gewoon van een stereotoren oid is dan heb je een apart versterkertje nodig. Kan je wss op marktplaats ofzo wel voor een appel en een ei op de kop tikken.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...