Ga naar inhoud

HDMI aansluiting


Aanbevolen berichten

Hallo beste mensen, Ik ben van plan om een lcd scherm en de home cinema set ( Type: DAR X1R) van Sony aan te schaffen. De lcd tv heeft een hdmi aansluiting en de cinemaset dus niet. Nu zegt men dat HDMI je van het is ...maar is dat echt zo? Voorbeeld: als ik een dvd film huur en speel deze af op die cinemaset zonder HDMI ( maar met scart ) is het beeld en geluid dan zoveel mindere kwaliteit dan dat ik diezelfde gehuurde film op een speler afspeel met een HDMI aansluiting? alvast bedankt, pjc
Link naar reactie
Die bovenste link had ik inderdaad al gevonden maar is allemaal in het engels en dus snap ik daar niet veel van..... Die onderste link heb ik inmiddels ook ff bekeken maar daar laten ze je ook een beetje in het ongewisse... "In principe is het beter maar ook weer niet altijd (heeft weer te maken met conversie)". Dus denk ik dat ik de lcd tv aansluit op een digitale decoder met HDMI aansluiting en dat ik de home cinemaset maar neem zonder die HDMI aansluiting want ik kijk meer tv dan dat ik dvd's afspeel en volgens mij zie je het verschil niet zo erg maar dat zou ik eigenlijk even met eigen ogen moeten zien.... In ieder geval bedankt voor de link.....
Link naar reactie
jouw home cinema set, wat voor aansluitingen heeft die nogmeer? miss kan je het op een andere manier aansluiten zodat alle componenten (RGB) apart van dvd speler naar tv verzonden worden HDMI is een kabel waar alleen digitaal beeld en geluid over verstuurd wordt (HD kwaliteit) een dvd is wel digitaal maar geen HD dus je zal nauwelijks of helemaal geen verschil merken tussen een HDMI of een andere aansluiting (op composiet na dan)
Link naar reactie
[quote:24625056da="sound"] HDMI is een kabel waar alleen digitaal beeld en geluid over verstuurd wordt (HD kwaliteit) een dvd is wel digitaal maar geen HD dus je zal nauwelijks of helemaal geen verschil merken tussen een HDMI of een andere aansluiting (op composiet na dan)[/quote:24625056da] -Dat is dus eigenlijk in het kort wat er met de tweede link bedoeld wordt-
Link naar reactie
[quote:2863e7b45c="sound"]jouw home cinema set, wat voor aansluitingen heeft die nogmeer? miss kan je het op een andere manier aansluiten zodat alle componenten (RGB) apart van dvd speler naar tv verzonden worden HDMI is een kabel waar alleen digitaal beeld en geluid over verstuurd wordt (HD kwaliteit) een dvd is wel digitaal maar geen HD dus je zal nauwelijks of helemaal geen verschil merken tussen een HDMI of een andere aansluiting (op composiet na dan)[/quote:2863e7b45c] De volgende aansluitingen zitten op de cinemaset : 2 x SCART ( 21 PIN SCART composie-uit/rgb-uit/audio-in) 1x Component video-uitgang 1x analoge audio ingang 1x optische digitale ingang 1x composite video ingang
Link naar reactie
Die bestaan wel ... maar dan alleen bij de extreem dure varianten (zoals de [url=http://www.pioneer.nl/nl/products/42/84/222/DV-989AVi-S/index.html]pioneer DV-989AVi-S[/url]). HDMI is alleen maar 'nodig' bij Blueray & HD-DVD en dan alleen maar als de beveiliging in orde is. Daar zul je 'voorlopig' nog geen last van hebben, maar het kan dus gebeuren dat je straks op je dure set alleen maar DVD-kwaliteit met stereo-geluid krijgt omdat die volgens de heren in Hollywood niet helemaal volgens hun standaard was.
Link naar reactie
Deze [url=http://fransdesmet.telenet.be/introductie/typenummersSony/HOMECINEMA/DAV-X1V.htm]hier[/url] heeft een HDMI aansluiting (Sony DAV-X1V) En [url=http://fransdesmet.telenet.be/introductie/typenummersSony/HOMECINEMA/DAR-X1R.htm]deze[/url] niet ( Sony DAR-X1R). Die laatste wil ik dan gaan aanschaffen... Maar nog een vraagje tussendoor,als het HDMI gebeuren alleen maar effect heeft bij HD-tv of een blue ray recorder waarom zit er dan op 1 van deze sets een HDMI aansluiting? Ik bedoel op geen van de 2 zit een blue ray speler / recorder en kan dus geen hd content afspelen. Of is 't het gemak van een dunne kabel ten opzichte van een scart kabel?
Link naar reactie
het kan zijn dat je scherm al wel wel klaar is voor HD kwaliteit (HD Ready of Full HD) dus dan zou je wanneer de blu rau of hd-dvd's meer in de markt komen dat aan kunnen sluiten op je scherm, digitale tv wat "ze" uiteindelijk in HD willen aanbieden kan ook aangesloten worden met zo'n kabel je zou je dvd speler gewoon met een goede scart kabel kunnen aansluiten op je scherm en dan vollop kunnen genieten van je films;)
Link naar reactie
Oke dan,het lcd scherm is HD ready ,dan ben ik daar uit. Als ik het goed begrijp is de 'beste' optie na HDMI een aansluiting met een goede scart kabel,of is er nog een betere optie die ik kan gebruiken om de cinemaset aan te sluiten?. De volgende aansluitingen zitten op de cinemaset : 2 x SCART ( 21 PIN SCART composie-uit/rgb-uit/audio-in) 1x Component video-uitgang 1x analoge audio ingang 1x optische digitale ingang 1x composite video ingang
Link naar reactie
als je lcd scherm ook RGB input heeft kan je het ook via dat aansluiten maar dat zou geen verschil moeten uitmaken met een SCART kabel (teminste als de SCART aansluitingen van je lcd en dvd speler RGB/RGBHV heeft maar dat zal haast wel) (RGBHV? Rood, Groen, Blauw, Horizontale Sync en Verticale Sync, zit ook in een VGA snoer van je computer monitor)
Link naar reactie
[quote:1d7121e887="sound"]RGB zit in een SCART kabel zoals al 2 keer verteld is;) en je heb er gelijk geluid bij door de zelfde kabel dus probeer gewoon maar SCART en laat je verbazen :wink:[/quote:1d7121e887] Als ie al een losse cinema-set voor het geluid heeft dan heeft hij niks aan het geluid van de scart-aansluiting, tenzij hij het 'normale' tv-geluid via de cinema-set wil beluisteren (wat best wel aan te raden is overigens).
Link naar reactie
Ik wil inderdaad het geluid van de LCD tv over mijn cinemaset laten lopen,vandaar de scart kabel. Ik wil ook het geluid en beeld van mijn pc over de set laten lopen maar heb maar 1 audio aansluiting op de cinemaset. Als ik de set ga aansluiten via component video op mijn lcd tv heb ik dus een aparte audiokabel nodig en dan kom ik dus een audio aansluiting tekort. Dus is de enigste oplossing dus een 21 pins scart kabel. p.s. RGB is niet hetzelfde als component
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...