Ga naar inhoud

Geluid opnemen vanaf mengpaneel naar Laptop


Aanbevolen berichten

Ik probeer muziek op mijn laptop op te nemen via Wavelab (Steinberg). Nu heb ik op mijn laptop alleen maar een microfoon ingang. Zodra ik deze gebruik krijg ik echt superslecht geluid. Heb ondertussen ook al begrepen dat dit niet de juiste ingang is, maar ik heb niets anders. Ook al van iemand gehoord dat er een kastje bestaat die van tulpstekkers een USB kan maken? Wie oh wie... Thanx
Link naar reactie
Niet getreurd...geen 'line-in' ingang in je laptop....kun je er wel 1tje maken maar dat kost je wel een klein beetje d.m.v. een usb geluidskaart...goedkoopste liggen tussen de 25 en 38 euri. Disable de geluidschip van je laptop en dan de usb geluidskaart aansluiten...deze bezitten veelal wel een line-in, microfoon ingang...kun je mooi je mengpaneeltje erop aansluiten. Tis geen Ideale oplossing maar het resultaat is evenzo verbluffend. Dus zeg nooit dat het nooit kan :)
Link naar reactie
Heej, ikzelf neem altijd m'n gitaarpartijen via de computer op . Hoe ik het doe: Vanuit mijn gitaar gaat er een jack-plug (dikke) naar m'n PC... dan kan je eventjes naar de muziekzaak bij je in de buurt gaan.. en vragen om een plug die van dikke jack naar stereo kleine plug gaat.. (heb je stereo geluid dat goed verdeeld is, plus dat plugje kostte mij maar 2,50). Ik heb dan perfect geluid. Als je deze in je lijningang kan doen, dan is het perfect. Heb je deze niet, dan kan je misschien ook nog proberen om je microfoon signaal heel erg zacht te zetten. Zowel vanuit je mengtafel zelf, als op je PC zelf. (configuratiescherm je kent het wel) Hopelijk heb je er wat aan, Groetjes, Robbert
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...