Ga naar inhoud

Films kopieren van dvd recorder naar PC


Aanbevolen berichten

Ik zoek naar een oplossing om films van dvd recorder (phocusdvd 160 gb hd) naar mijn PC. 1. Kan dat? 2. Welke hardware heb ik nodig (dvd recorder heeft veel output aansluitingen)? 3. Welke software heb ik nodig? Achtergrond: na de laatste update van de dvd recorder software kan ik geen fatsoenlijk kopie meer maken van de opgeslagen titels op dvd R/RW. Volgens de fabrikant moet ik daarvoor de hd formattering (met verlies van al mijn opgenomen titels tot gevolg) :( Alvast bedankt. Ilan
Link naar reactie
Bedankt. Helaas gaat dit niet om twee redenen: 1. De film is te lang om op 1 dvd rw te zetten en phocus beschikt niet over de mogelijkheid 1 film op meerdere dvd's te branden (althans sinds installatie van de laatste update) 2. Het kopieren naar dvd levert belabberde resultaten op (als je het bekijkt lijkt het alsof de film 30 keer sneller draait) Daarom zoek ik naar een directe koppeling tussen dvd-recorder en pc. Ilan [quote:d13253d634="Pceetje"]1: Film op DVD RW branden 2: DVD RW in je PC plaatsen 3: Met http://www.videohelp.com/tools?tool=VOB2MPG naar HD overbrengen 4: MPEG staat nu klaar voor bewerking met o.a http://www.videoredo.com/ http://www.womble.com/[/quote:d13253d634]
Link naar reactie
Ik denk niet dat de DVD recorders er voor zijn gebouwd om gekoppeld te worden aan een pc. Wat je kunt proberen is je DVD recorder open te schroeven en de harde schijf van je recorder in je pc stop. Als je deze makkelijk kunt lezen heb je geluk en kun je het kopieren naar je pc. Als je pech hebt kun je het niet lezen. Je garantie vervalt wel op dvd recorder als je hem openschroeft. Als je niet weet hoe harde schijven geplaatst worden zou ik me er niet aan wagen en wachten op de herhaling op TV....
Link naar reactie
Digitaal van dvd recorder naar pc kun je wel vergeten. Alhoewel het op zich niet zo moeilijk is om zoiets bv via een firewire interface te regelen is zo'n functie nooit aanwezig. Zelfs als de dvd recorder beschikt over een firewire aansluiting dan is die uitsluitend bedoelt voor het kopieren van een dv camera naar de dvd recorder,anders om-dus exporteren vanaf een dvd recorder naar een pc is een functie die expliciet is uit gezet, met dank aan de filmindustrie. Reden is dat overdracht over firewire niet te beveiligen is waardoor je ook een dvd zou kunnen kopieren en dat mag van de film industrie niet. Je zult dus of een dvd moeten kopieren of een analoge verbinding maken naar de pc.
Link naar reactie
Dat is in ieder geval duidelijk. Digital naar digital gaat kennelijk niet lukken. Ik heb inmiddels Pinnacle PCTV Analog USB gekocht. Het afspelen gaat prima (beeldkwaliteit is goed) maar opnemen is niet mogelijk. Volgens mij kun je alleen opnemen als je de TV kanalen hebt ingesteld. Je kunt dan opnemen van een TV-kanaal. Het kan natuurlijk zo zijn dat ik iets over het hoofd zie. Heeft iemand ervaring met het apparaat? Over de "Splits" functie van de DVD recorder: ik heb het nog niet geprobeerd. Het is in ieder geval niet mogelijk de redigeerfuncties (waaronder splitsen) te gebruiken voordat de HD van de dvd recorder geformatteerd is. Phocus DVD logica: Ik heb een bijna Catch-22 ervaring;-)
Link naar reactie
  • 1 maand later...
er is momenteel maar 1 merk op de markt die aansluiting op pc ondersteunt, nl KISS. ben zelf in het bezit van een dvp558 harddiskrecorder. de staat in verbinding met de pc via een netwerk. de films (of programma's) worden opgenomen in .vob formaat. via een ftp transfert (FILEZILLA wat tevens gratis is) kunnen bestanden worden overgezet op pc alwaar ik deze bewerk (ofwel gewoon dvd branden ) ofwel (bijna altijd) omzetten naar een divx (xvid)bestand met de nodige freeware programma's die er te vinden zijn (auto GK, avi.net, alltoavi enz..) voordelen: kunt hiermee drie tot zes films op een dvd branden... (is praktisch voor reeksen zoals 24, THE 4400, LOST edg.) kiss players te vinden op www.divxplayer.nl
Link naar reactie
[quote:ae5e356284="besteken"]er is momenteel maar 1 merk op de markt die aansluiting op pc ondersteunt, nl KISS. ben zelf in het bezit van een dvp558 harddiskrecorder. de staat in verbinding met de pc via een netwerk. de films (of programma's) worden opgenomen in .vob formaat. via een ftp transfert (FILEZILLA wat tevens gratis is) kunnen bestanden worden overgezet op pc alwaar ik deze bewerk (ofwel gewoon dvd branden ) ofwel (bijna altijd) omzetten naar een divx (xvid)bestand met de nodige freeware programma's die er te vinden zijn (auto GK, avi.net, alltoavi enz..) voordelen: kunt hiermee drie tot zes films op een dvd branden... (is praktisch voor reeksen zoals 24, THE 4400, LOST edg.) kiss players te vinden op www.divxplayer.nl[/quote:ae5e356284] Kijk dat is een hoop nuttige informatie in een paar regels en nog wel je eerste post. Bedankt!
Link naar reactie
  • 2 weken later...
ik heb inmiddels een harddisk recordertje gekocht, een sony rdr-gx725. Nu wilde ik de harde schijf eruit halen en aansluiten op z'n externe behuizing. Blijkt dat er geen IDE aansluiting opzit, wat het wel is ??? (de voeding is ook ongebruikt, die zit vlak naast de andere kabel zegmaar) Hoe kan ik de harde schuif toch aansluiten op de computer? om te kijken wat voor formaat het is en of ik het eraf kan halen
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...