Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Als ik een live dvd / film copieer, moet deze altijd via CloneDVD gecomprimeerd worden. Dit lijdt vrijwel altijd tot kwaliteitsverlies. Ik heb begrepen dat de originele dvds in Dual Layer zijn gebrand. Als ik dus een Dual Layer dvd-brander en Dual Layer dvdtjes heb, zou ik in principe de dvd moeten kunnen copieren zonder noemenswaardige kwaliteitsverlies? Zoja, ga ik namelijk zsm een Dual Layer dvdbrander kopen :) kwaliteitsverlies is er natuurlijk zoizo als je iets copieerd, dat snap ik, maar bij van Dual Layer naar normale dvd, geeft Clone DVD2 aan dat er soms nog maar 47% van de kwaliteit over blijft... Alvast bedankt :)
Link naar reactie
[quote:f024e3e215="Eddy X"]Als je copieert naar een daul layer, heb je geen kwaliteitsverlies.[/quote:f024e3e215] Ok mooi, ik ga dus een DL-brander aanschaffen [quote:f024e3e215="Eddy X"]Wat je wel kan doen bij het copieren met Clone DVD, is onnodige onderschriften, talen en trailers niet mee te nemen, dit leverd een aanvaardbare kwaliteit op.[/quote:f024e3e215] Dit doe ik zoizo al, maar zoals een live dvd van marco borsato, blijft er (met 5.1 geluid ZONDER 2.0 geluid) nog maar 47% over.... dit zie je wel duidelijk als je het copietje gaat bekijken.
Link naar reactie
Houd je er rekening mee dat duallayer dvd's duurder zijn en meer compatabiliteits problemen hebben met standalone spelers? De kwaliteitsval van een een duallayer dvd9 naar een dvd-r+/- kan meevallen maar ook behoorlijk tegenvallen. Het hangt af van de "vullingsgraad" van de originele dvd en van de gebruikte techniek voor het verkleinen en hoe goed het originele materiaal is gecodeerd, als deze een film met een hoge datarate bevat dan krijg je het met een domain-transcoder het moeilijk, de datarate zal dan aanzienlijk moeten worden verlaagt mbv maar een paar variabelen in de transcoder. Zou de datarate van het origineel lager zijn (=dus eigenlijk een lagere kwaliteit) dan zal transcoderen naar 4.3 GB waarschijnlijk een beter resultaat opleveren. Transcoderen gaat het het best als de compressie factor niet al te hoog hoeft te zijn. Een film van 1.5 uur en 8 GB verkleinen naar 4 GB verloopt dus slechter dan een film van 1.5 uur en 6 GB verkleinen naar 4 GB. Transcoderen doen bv programmas als shrink (en ik dacht ook clone)en doen dat erg snel, ze "ontsleutelen" de video nl niet geheel maar slechts tot een bepaald niveau waarna de video weer opnieuw wordt gecodeert maar met aangepaste waardes. De meest moeilijke decodeer stap wordt zo voorkomen en dat scheelt enorm veel in codeer tijd maar helaas heeft dat dus bij grotere compressiewaardes een nadelig effect op de kwaliteit. Zou je zo'n film geheel opnieuw coderen dan krijg je juist het beste resultaat wat maar mogelijk is maar hercoderen is niet zo gemakkelijk, heeft een externe encoder nodig waarvoor meestal CinemaCraftEncoder wordt gebruikt en kost enorm veel tijd. Re-encoden doe je bv met DVD-rebuilder icm CCE (cinemacraftenc). Met re-encoden kun je dus veel hogere compressie waardes bereiken met goede kwaliteit maar dat kost dus de nodige tijd en moeite. Domain-transcoden is het best bij een gemiddelde dvd van zeg 1.5 uur film + wat extras en trailers en een totale grootte van hooguit 7-8 GB Als je dan de trailers weggooid en wat in de extras snijd dan hoef je meestal niet meer dan 10 a 20 % te reduceren en dat doet een transcoder meestal zonder zichtbaar kwaliteitsverlies.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...