Ga naar inhoud

Player speelt geen dvd's meer


Aanbevolen berichten

Hallo allemaal, Ik bezit een dvd-speler (Xoro HSD2000) waarmee ik mijn zelfgebrande videobestanden afspeel op de tv (zowel op R als RW schijfjes). Sinds kort weigert de speler echter nog dvd's af te spelen. Nadat de speler enige tijd geprobeert heeft de dvd af te spelen verschijnt dan de melding 'no disk' op het scherm. Gekochte video dvd's die dus geperst zijn speelt de player wel af. Ook cd's en cd-rw's die ik gebrand heb speelt de player normaal af. Is dit een harwarematig probleem? Wie kan mij meer vertellen? Gr.
Link naar reactie
Het probleem zal niet aan de gebruikte media liggen. De door mij gebruikte R en RW schijfjes heeft de player altijd af kunnen spelen. Overigens heb ik ook wel media van andere producenten gebruikt. Het probleem wordt met gebruik van andere schijfjes dan ook niet opgelost. Mogelijk omdat de player nog niet zo lang op de markt is, is voor deze player nog geen nieuwe firmware verschenen. Gr.
Link naar reactie
Als de speler eerst wel de DVD's afspeelde en nu niet meer, dan heeft dit niks met firmware te maken zo lijkt me. Het is waarschijnlijker dat de lens (waardoor de laser op het oppervlak van de CD of DVD wordt gericht) schoongemaakt moet worden. Dit is overigens ook maar een theorie hoor! [img:12e6d39e7f]http://www.niksula.hut.fi/~haydin/Tik111350/DVD/dvd-lens.gif[/img:12e6d39e7f] De lens kan door verschillende dingen vies worden, o. a. doordat deze is aangeraakt (dit gebeurt vaak bij laptop-spelers, waarbij de lens naar buiten komt als het laatje opengaat) of doordat deze lange tijd is gebruikt in een huis waar wordt gerookt. Zelf weet ik niet precies WAARMEE de lens nou het beste kan worden schoongemaakt; er zijn bepaalde DO's en DON'T's naar ik heb vernomen. Er bestaan ook speciale cd-tjes waar de lens schoon van zou worden (net als met de oude tapes voor de stereo) maar elders las ik weer dat dat onzin zou zijn. Misschien dat je de speler eens mee kunt nemen naar een goede electronicawinkel en eens navraag kunt doen over de mogelijkheden voor reiniging. In principe moet het apparaat er wel voor worden opengemaakt, dus als je nog garantie hebt kun je de lens het beste laten reinigen door de fabrikant.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...