Ga naar inhoud

DVD-ROM wordt niet meer herkend


Aanbevolen berichten

Ik heb nu al een tijdje dit probleem. De DVD-ROM is nergens te bekennen in apparaatbeheer. Als ik zoek naar hardware dan verschijnt 't opeens weer als niet juist werkende hardware. Echter verdwijnt het ook weer spoedig uit het apparatenbeheer overzicht. Ik heb contact opgenomen met LG, de maker ervan, maar zij zeiden dat er voor mijn versienummer (de DRD8160B) onder XP geen stuurprogramma nodig is. In de handleiding staat hetzelfde, echter wanneer ik het probleemapparaat tussen de apparaten zie staat er toch wel degelijk bij dat de stuurprogramma's niet goed geinstalleerd zijn. De DVD-ROM opeent echter nog wel steeds en als ik er een cd in doe dan begint het lampje er van wel op te lichten. Heeft iemand enig idee wat ik hiermee aan moet? Ik heb het een tijdje getolereerd maar nu heb ik toch dringend CD mogelijkheden nodig.
Link naar reactie
ik heb het advies van jullie beide uitgevoerd, maar 't werkt niet. Toen ik het stuurprogramma verwijderde en het opnieuw liet installeren naar herstart kreeg ik goede hoop, maar de dvdrom is nog steeds weg. Toen ik de kast openschroefte heb ik 2 contactje wat aangedrukt...maar verder kon ik er niks mee eigenlijk. Misschien is de dvdrom aan 't slijten?
Link naar reactie
Hoe was het ook alweer? Iets met een 'klok', 'luiden' een 'klepel' en 'horen' geloof ik :( Deze persoon ziet zijn (of haar) DVDromdrive niet meer in het apparaat beheer. Wat heeft dat te maken met de mogelijke 'bit setting' van een DVD? :roll: @poster: Indien mogelijk, probeer de speler even aan een andere PC te hangen, dan weet je zeker, dat het geen hardware defect is. [u:f52d2a9cd7]Kijk ook voor de zekerheid even naar de jumpersetting van al je IDE apparaten![/u:f52d2a9cd7]
Link naar reactie
met de jumper die je op je dvd rom heb zitten kan je bepalen of ie primair of secundair is geschakeld, dat is er voor als je nog een apparaat op dezelfde kabel heb aangesloten (cdrom/dvdrom/hardeschijf enz) dus moet je je kast weer open schroeven en alles even controleren, als je dus 2 apparaten op 1 IDE kabel hebt aangesloten moet je ff kijken hoe de jumpers van die 2 apparaten staan de 1e moet op Primair staan en de ander op Secundair
Link naar reactie
even een vraagje tussendoor...die dvd-rom heeft altijd gewerkt in dat systeem?...in dat geval zal het niet helpen de jumpers te wijzigen...ik denk meer dat het probleem in windows zelf ligt. Dat de dvd-rom zelf gewoon werkt (lade open en dicht en ledje knippert als je er een cd-dvd in legt) is normaal...dat heeft niets met windows te maken.
Link naar reactie
dat dat wel goed werkt wil nog niet zeggen dat het probleem dan niet in de dvdrom speler zit je kunt het beste je dvdrom speler toch even in een andere computer plaatsen om te kijken of hij daar wel goed werkt. heel erg bang te zijn dat je je pc sloopt hoeft niet zolang je gewoon rustig en voorzichtig te werk gaat lukt het best en alles wijst zich vanzelf
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...