Ga naar inhoud

dvd vreemd branderprobleem


Aanbevolen berichten

Ik heb het volgende probleem en misschien weet iemand raad: Ik heb een DVD brander genaamd HL-DT-ST DVDRWW GCA-4164B waar mee ik al reeds een aantal keer succesvol vakantie dvd's heb gemaakt met het programma Sonic. Nu echter is er een probleem ontstaan en ik weet niet hoe maar het lijkt erop dat mijn DVD-brander geen enkele dvd meer ziet "zitten", zowel Sonic als via verkenner is geen dvd meer in de brander te zien (E: bij mij), het programma Sonic geeft steeds de melding "plaats dvd" of "geen beschrijfbaar medium gevonden".Als ik een dvd wil branden of schijfinformatie opvraag, welk type dvd ik er ook in doe (DVD+R, -R, DVD+ of -RW) , lege of bescheven dvd's, het maakt zowel Sonic ( en Sonic zou met deze typen uit de voeten kunnen volgens de beschrijving) als Windows Verkenner niet uit, maar er is geen dvd te zien of schijfinformatie op te vragen, zelfs dvd's die in het verleden met Sonic zijn gemaakt zijn nu niet meer af te spelen met mijn dvd-brander, Apparaat Beheer van mijn Windows XP-home edition geeft aan dat het apparaat correct werkt, ik heb zelfs een volledige recovery van mijn systeem gemaakt om mogelijk beschadigde drivers te repareren, maar het heeft niet geholpen.Het vreemde is dat ik wel CD's met de brander kan branden en inlezen. Mogelijk moet het stuurprogramma opnieuw geinstalleerd via apparaatbeheer (hoewel Windows geen conflicten laat zien en meld dat het apparaat correct werkt), ik heb gezocht naar drivers op internet maar niets gevonden, ik heb geen cd of zo waar dit op staat want ik heb mijn computer zo gekocht bij de winkel en alles was al geinstalleerd ( waaronder sonic en dvd brander), vandaar de reeds geinstalleerde hulptool gebruikt van Compac om o.a. de drivers opnieuw te installeren, volgens mij is dan het stuurprogramma ook opnieuw geinstalleerd. Onlangs heb ik Nero 7 premium op mijn computer geinstalleerd in de hoop dat het probleem misschien was verholpen maar helaas ook Nero geeft aan dat er in mijn DVD brander geen dvd worden gevonden, welk type ik er ook in doe. Ik ben er even uit, ik weet niet wat er mis kan zijn, en beter nog: hoe kan dit worden verholpen? Ik heb besturingssysteem Windows XP home edition. Misschien weet iemand raad, bij voorbaat mijn dank, :cry:
Link naar reactie
[quote:a866acd644="Jaap H"]Het apparaat kan defect zijn, probeer het even in een andere pc. Heb je daar dezelfde verschijnselen, maak dan gebruik van eventueel nog bestaande garantie of koop een nieuwe. Prijzen zijn op een 'all time low', tweede hands kun je er mogelijk helemaal geen buil aan vallen.[/quote:a866acd644] bedankt voor de tip, maar helaas heb ik die mogelijkheid niet, de brander brandt wel vreemd genoeg cd's dus zou je zeggen dat hij niet defect is??
Link naar reactie
[quote:d6c6cd2f3e="aestam"][quote:d6c6cd2f3e="Jaap H"]Het apparaat kan defect zijn, probeer het even in een andere pc. Heb je daar dezelfde verschijnselen, maak dan gebruik van eventueel nog bestaande garantie of koop een nieuwe. Prijzen zijn op een 'all time low', tweede hands kun je er mogelijk helemaal geen buil aan vallen.[/quote:d6c6cd2f3e] bedankt voor de tip, maar helaas heb ik die mogelijkheid niet, de brander brandt wel vreemd genoeg cd's dus zou je zeggen dat hij niet defect is??[/quote:d6c6cd2f3e] Vanwege de verschillende golflengte van cd en dvd, heeft een brander twee lasers (ook als is er maar één optiek). Een laserunit met een defekte dvd-led, kan dus gewoon cd's branden;
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...