Ga naar inhoud

Alleen mono via microfooningang?


Aanbevolen berichten

Ik probeer LP's over te zetten op CD mbv Magix Music Cleaning Lab. Een jaartje geleden is me dat zonder veel problemen gelukt, maar nu heb ik het volgende verschijnsel: Tussen de pickup en de computer zit een los voorversterkertje met cinch-bussen. Als ik ze met cinchkabels aansluit op de computer Aux/IN ingang, heb ik gewoon stereo-geluid, maar wel een beetje (te?) zacht. Sluit ik het zaakje aan met een kabel cinch>microfoonplug op microfoon-in, dan heb ik een veel hoger signaal, maar het is mono, nl alleen het linker kanaal. Andere kabels en pickup geprobeerd, nada. Maar ook op mijn andere computer hetzelfde verschijnsel. Waarschijnlijk zie ik iets over het hoofd? Alvast zeer bedankt voor elke tip. Rob
Link naar reactie
in de windows mixer voor geluid kun je de bronnen selecteren voor opname en de bronnen (in dit geval LINE IN) aan, uit en harder zetten. Mogelijk zit daar het probleem. [img:1b1e010378]http://www.besidesdata.nl/opname/SITE/screenshots_software/eigenschappen_audio.jpg[/img:1b1e010378] [img:1b1e010378]http://www.besidesdata.nl/opname/SITE/screenshots_software/opnemen-eigenschappen.jpg[/img:1b1e010378]
Link naar reactie
Nee, die panelen had ik al gecontroleerd, Aux/IN staat op maximaal volume. Daar is dus kennelijk niets meer te halen... Misschien zal ik aan een betere (duurdere) voorversterker moeten. Maar volgens mij lukte het vorige keer wél stereo via de microfoonaansluiting binnen te halen. Die aansluitingen zijn toch zeker ook voor stereo-microfoons geschikt? En de verloopsnoeren zijn allemaal stereo. De pickup is ook stereo, kan je op de Aux-aansluiting ook zien. Maar, zoals gezegd is het signaal dan aan de zwakke kant, en dat lijkt me voor de signaal/ruisverhouding niet zo goed. De clou is m.i., waaom kan ik geen stereo weergeven via de micr.aansluiting. Is er ergens nog een instelling die ik over het hoofd gezien heb?
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...