Ga naar inhoud

Bedieningspaneel geluid verdwenen


Aanbevolen berichten

Ik heb een Aldi MD8383 (3,4 GHz) computer met XP home. Gisteren was ik aan het proberen LP's naar CD's te branden met Magix Music Cleaning Lab . Dat heb ik een jaartje geleden ook gedaan en toen liep het allemaal zonder problemen. Nu duurde het even voor ik weer doorhad dat je via Eigenschappen je inspeelmogelijkheden kon instellen. Daarna werkte het wel, maar had ik het probleem dat als ik via de microfooningang werkte ik alleen maar het linker kanaal kreeg. Als ik de kabel van het rechter kanaal uit het Magix voorversterkertje trok, veranderde er niets. Het signaalsterktemetertje van Magix geeft wel op elk kanaal dezelfde sterkte aan, dus het signaal wordt ergens in de computer "verdeeld". Op mijn andere computer bleek dat ook zo te zijn. Ik zie zeker wat over het hoofd? De stereo werkt in principe wel, want als ik via AUX/IN aansluit, krijg ik wél stereosignaal, maar is het nogal zwak. Maar mijn grootste probleem is echter dat mijn Windowspaneel voor geluid op een gegeven ogenblik verdwenen is. Als ik het luidsprekertje in Quick Start aanklik verschijnt alleen een "etiketje" met "Volume regeling", maar als je dat aanklikt gebeurt er niets. Ook als ik het via Bureau accessoires probeer gebeurt hetzelfde. Wat kan er aan de hand zijn? Alvast bedankt voor elke tip. Ron
Link naar reactie
Bedankt voor je snelle reactie. Maar helaas, het resultaat blijft hetzelfde. Er verschijnt een etiketje met "Volumeregeling". Als je het aanklikt gebeurt er niets, klik je rechts dan kan je kiezen voor "Volumeregeling openen" (dan gebeurt er niets) en "Eigenschappen audio aanpassen". Dat werkt wel, maar daar zit niets bij waarmee je de paneeltjes kan bereiken.
Link naar reactie
Dat is, geloof ik, gemakkelijker gezegd dan gedaan ;-) Er staat bij "Besturing voor geluid, video en spelletjes" een hele rits apparaten, waarvan ik meestal geen benul heb, wat ze doen. Ik heb van "C-Media High Definition Audio Device" alle drivers verwijderd en de boel weer opgestart. Zo op het oog is alles weer teruggeplaatst, maar het effect is nihil. Maar voor zover ik met mijn lekenoog kan zien, staan er ook nog "Legacy-audiostuurprogramma's", "Mediabeheerapparaten" en "Audiocodecs", die wat met geluid te maken zouden kunnen hebben. Moet ik die ook allemaal weghalen?
Link naar reactie
Onder het eten kreeg ik een helder idee: ik had Norton GoBack op die computer staan..., nog nooit nodig gehad. Ik heb de zaak 2 dagen teruggezet, en warempel, de panelen zijn weer terug. De oorzaak van e.e.a is nog niet opgehelderd, maar dat heb ik er graag voor over. Sorry dat ik je voor niets heb lastig gevallen, maar het had toch ook zo kunnen zijn dat ik iets eenvoudigs over het hoofd had gezien. In elk geval hartelijke dank voor je moeite. Het probleem met alleen mono via de microfooningang bleef nog onopgelost, maar daar maak ik maar een nieuw onderwerp van. Nogmaals bedankt!
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...