Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

hallo ik heb onlangs een dvd brnder van phillips gekocht maar heb wat problemen bij het corect instaleren denk ik want ik moet iets fout hebben gedaan of zo want iedere keer als ik een dvd bekijk heb ik of totaal geen geluid of hapert het geluid hoe komt dit???? (mijn pc is 1GHz, 64 Mb grafische kaart en 192 Mb sd-ram is hij soms te traag voor dvd's te bekijken?)
Link naar reactie
ik had vroeger inderdaad geen dvd-speler alleen een cd brander maar ik heb bij de dvd-brander alleen nero burning rom 6 gekregen geen andere software. Kan het meschien liggen aan mijn windows ik werk nog altijd met windows Me. ik heb gisteren de matrix revolutions bekeken 't was een originele dvd geen kopie en toch hapert het geluid bijna altijd :( alleen als ik dvd-player (daarmee bekijk ik dvd's dat stond al geinstaleerd op m'n pc) minimaliseer heb ik normaal geluid zonder haperingen moet ik anders eens een aparte pci geluidskaart kopen nu ziten mijn grafische en mijn geluids kaart op m'n moederbord ingewerkt
Link naar reactie
Johnny zegt wel dat je pc volstaat om DVD weer te geven, maar 192MB Ram lijkt mij toch wel krap. Een goede videokaart heeft hardware-versnelling aan boord, daardoor worden beelden zonder hapering weergegeven op je systeem, wat betreft geluid, wordt er beroep gedaan op processor en geheugen, en hier wringt het schoentje. De combinatie 1Ghz processor/192MB geheugen, is naar mijn mening gewoon te traag.
Link naar reactie
Eerste varianten van geluidskaarten met pci interface , hetzij geintegreerd hetzij als losse kaart leverden onredelijk veel cpu belasting omdat een groot deel van de geluidsverwerking verliep via de cpu. Maar ook geluidskaarten met isa interface (soundblaster AWE-Pro-isa16-32-64)hadden problemen met dvd geluid vanwege de "ongewone" samplerate van 48 Khz. Of dit ook jouw probleem is weet ik niet maar hetr is een mogelijkheid. Kun je niet tijdelijk even van een kennis een pci geluidskaartje lenen? Verder zou je een demo kunnen downloaden van PowerDVD, dat is software om dvd's te bekijken die al sinds versie 3 een(relatief) lage cpu belasting geeft. Je zult dan wel in de preferences de-interlacing in eerste instantie uit moeten zetten en later wat met de instellingen moeten spelen om te kijken wat nog haalbaar is op jouw systeem, op mijn oude P3-1100 was "pixel adaptive" niet mogelijk aangezien dat nogal wat rekenwerk vereist, maar BOB of weave(median) ging wel (net aan). Power dvd kent ook een diagnostic tool die de snelheid van sys meet met verschillende video kleurruimtes en vervolgens daar de beste uit kiest die wat betreft snelheid nog haalbaar is. Je zou ook nog een andere kleurruimte kunnen proberen 32 bits ipv 24 of juist net andersom. Je kunt ook nog controlleren of de dvd lezer wel in DMA mode draait, vind je in apparaatbeheer/cd-dvd spelers
Link naar reactie
sorry maar ik heb iets vergeten te vertellen: mijn grafische kaart is ingewerkt in m'n moederbord zodoende hou ik nog maar 160 Mb ram over (mijn grafische kaart is ingesteld op 32 Mb want anders raak ik teveel ram-geheugen kwijt) maar ik heb het ook gevraagd aan een bevriende informatica leraar en die denkt dat ik eerst eens de drivers moet herinstaleeren en dat het probleem bij de "codec's" ligt maar kan iemand me dat uitleggen???? oh ja m'n dvd-speler is een "Philips internal dvd rewriter DVDR1660K/00"
Link naar reactie
Drivers installeren voor een optisch station hoeft al niet meer sinds windows 95, windows heeft daarvoor altijd de drivers aan boord. Codecs installeren voor het afspelen van een dvd is ,in principe, ook niet nodig als je een software dvd speler als Power dvd installeerd. Alleen als je per see dvd's wilt afspelen met windows mediaplayer dan heb je codec's nodig en dan zou je het Cyberlink/powerdvd codec pack kunnen installeren maar je zit dan met de brakke dvd navigatie van windows mediaplayer en je hebt er nog geld voor betaald ook, niet echt aan te raden, bovendien is de systeem belasting van Windows mediaplayer bij het afspelen van dvd's hoger dan die van powerdvd. Ook je hoeveelheid ram zou niet echt een beperking hoeven te zijn, voor het afspelen van een dvd is niet zo heel veel nodig , een goede 60 MB voor de afspeelsoftware is voldoende indien je de software op maximale beeldkwaliteit insteld, zonder inteligente de-intelace en andere beeldverbetering zou zo'n 40 MB al voldoende zijn. In jouw geval zou er dan zo'n 100 a 120 MB overblijven voor windows ME en dat is niet echt royaal maar het lijkt mij verder niet zo'n probleem. Ook je cpu is niet echt een probleem, ik heb wel met veel minder dvd's gekeken, mijn eerste systeem waarop ik dvd's speelde was een P2-350 met 128 MB ram+ een 16 MB videokaart. Dit systeem had dan wel een scsi dvd speler en deze leveren nagenoeg geen cpu belasting waardoor zoiets lukt, normaal gesproken ligt de grens op zo'n 400 a 500 Mhz. Het zou een bandbreedte probleem kunnen zijn op de chipset waaraan in jouw geval direct de videochip hangt, wat oudere moederborden met geintegreerde video willen nog wel eens budget chipsets hebben van SIS,VIA of ALI. Als de videochip verbonden is met de chipset via de pci bus en de bus moet delen met bv de audiochip dan kun je dergelijke problemen krijgen. De systeem eisen die gesteld worden voor het afspelen van dvd's zijn niet zo bizar hoog maar het probleem wat er bij die eisen meespeelt is dat je op verschillende manieren een 1 GHz-192 MB ram systeem kunt bouwen. De betere manier waarop dat een aantal jaar geleden gebeurde was een moederbord op basis van de Intel BX440 chipset, een soundblaster pciXXX soundcard en een TNT/TNT2 videokaart. Maar niet ieder systeem is zo gebouwd,bij budget oplossingen wordt er aan alle kanten geknabbelt aan de prestaties en alhoewel dat niet meteen merkbaar hoeft te zijn kan het bij dit soort zaken te voorschijn komen als een onaangename verrasing en kun je je suf zoeken naar de reden van het probleem terwijl het probleem kan liggen in iets wat niet zo maar 1-2-3 op te lossen is zoals bv te kort bandbreedte op het moederbord. Je zou als kostenloze oplossing wel eens de algehele staat van alle drivers op het systeem kunne onderzoeken en dan vooral de chipset/moederbord drivers+de videokaart en audiokaart drivers. Nieuwere versies daarvan kunnen wel een behoorlijke boost geven. ik zou ook proberen een losse audio kaart te lenen om het systeem te ontlasten en indien je een agp slot op het moederbord heb zitten zou je dat ook kunnen proberen met een losse videokaart. Dit zijn zo'n beetje de oplossingen die er voorhanden zijn zonder er weken en weken aan te spenderen, lukt het dan nog niet dan zou je als makkelijke uitweg ook idd toch kunnen gaan overwegen om een upgrade te gaan doen.
Link naar reactie
Drivers installeren voor een optisch station hoeft al niet meer sinds windows 95, windows heeft daarvoor altijd de drivers aan boord. Codecs installeren voor het afspelen van een dvd is ,in principe, ook niet nodig als je een software dvd speler als Power dvd installeerd. Alleen als je per see dvd's wilt afspelen met windows mediaplayer dan heb je codec's nodig en dan zou je het Cyberlink/powerdvd codec pack kunnen installeren maar je zit dan met de brakke dvd navigatie van windows mediaplayer en je hebt er nog geld voor betaald ook, niet echt aan te raden, bovendien is de systeem belasting van Windows mediaplayer bij het afspelen van dvd's hoger dan die van powerdvd. Ook je hoeveelheid ram zou niet echt een beperking hoeven te zijn, voor het afspelen van een dvd is niet zo heel veel nodig , een goede 60 MB voor de afspeelsoftware is voldoende indien je de software op maximale beeldkwaliteit insteld, zonder inteligente de-intelace en andere beeldverbetering zou zo'n 40 MB al voldoende zijn. In jouw geval zou er dan zo'n 100 a 120 MB overblijven voor windows ME en dat is niet echt royaal maar het lijkt mij verder niet zo'n probleem. Ook je cpu is niet echt een probleem, ik heb wel met veel minder dvd's gekeken, mijn eerste systeem waarop ik dvd's speelde was een P2-350 met 128 MB ram+ een 16 MB videokaart. Dit systeem had dan wel een scsi dvd speler en deze leveren nagenoeg geen cpu belasting waardoor zoiets lukt, normaal gesproken ligt de grens op zo'n 400 a 500 Mhz. Het zou een bandbreedte probleem kunnen zijn op de chipset waaraan in jouw geval direct de videochip hangt, wat oudere moederborden met geintegreerde video willen nog wel eens budget chipsets hebben van SIS,VIA of ALI. Als de videochip verbonden is met de chipset via de pci bus en de bus moet delen met bv de audiochip dan kun je dergelijke problemen krijgen. De systeem eisen die gesteld worden voor het afspelen van dvd's zijn niet zo bizar hoog maar het probleem wat er bij die eisen meespeelt is dat je op verschillende manieren een 1 GHz-192 MB ram systeem kunt bouwen. De betere manier waarop dat een aantal jaar geleden gebeurde was een moederbord op basis van de Intel BX440 chipset, een soundblaster pciXXX soundcard en een TNT/TNT2 videokaart. Maar niet ieder systeem is zo gebouwd,bij budget oplossingen wordt er aan alle kanten geknabbelt aan de prestaties en alhoewel dat niet meteen merkbaar hoeft te zijn kan het bij dit soort zaken te voorschijn komen als een onaangename verrasing en kun je je suf zoeken naar de reden van het probleem terwijl het probleem kan liggen in iets wat niet zo maar 1-2-3 op te lossen is zoals bv te kort bandbreedte op het moederbord. Je zou als kostenloze oplossing wel eens de algehele staat van alle drivers op het systeem kunne onderzoeken en dan vooral de chipset/moederbord drivers+de videokaart en audiokaart drivers. Nieuwere versies daarvan kunnen wel een behoorlijke boost geven. ik zou ook proberen een losse audio kaart te lenen om het systeem te ontlasten en indien je een agp slot op het moederbord heb zitten zou je dat ook kunnen proberen met een losse videokaart. Dit zijn zo'n beetje de oplossingen die er voorhanden zijn zonder er weken en weken aan te spenderen, lukt het dan nog niet dan zou je als makkelijke uitweg ook idd toch kunnen gaan overwegen om een upgrade te gaan doen.
Link naar reactie
Drivers installeren voor een optisch station hoeft al niet meer sinds windows 95, windows heeft daarvoor altijd de drivers aan boord. Codecs installeren voor het afspelen van een dvd is ,in principe, ook niet nodig als je een software dvd speler als Power dvd installeerd. Alleen als je per see dvd's wilt afspelen met windows mediaplayer dan heb je codec's nodig en dan zou je het Cyberlink/powerdvd codec pack kunnen installeren maar je zit dan met de brakke dvd navigatie van windows mediaplayer en je hebt er nog geld voor betaald ook, niet echt aan te raden, bovendien is de systeem belasting van Windows mediaplayer bij het afspelen van dvd's hoger dan die van powerdvd. Ook je hoeveelheid ram zou niet echt een beperking hoeven te zijn, voor het afspelen van een dvd is niet zo heel veel nodig , een goede 60 MB voor de afspeelsoftware is voldoende indien je de software op maximale beeldkwaliteit insteld, zonder inteligente de-intelace en andere beeldverbetering zou zo'n 40 MB al voldoende zijn. In jouw geval zou er dan zo'n 100 a 120 MB overblijven voor windows ME en dat is niet echt royaal maar het lijkt mij verder niet zo'n probleem. Ook je cpu is niet echt een probleem, ik heb wel met veel minder dvd's gekeken, mijn eerste systeem waarop ik dvd's speelde was een P2-350 met 128 MB ram+ een 16 MB videokaart. Dit systeem had dan wel een scsi dvd speler en deze leveren nagenoeg geen cpu belasting waardoor zoiets lukt, normaal gesproken ligt de grens op zo'n 400 a 500 Mhz. Het zou een bandbreedte probleem kunnen zijn op de chipset waaraan in jouw geval direct de videochip hangt, wat oudere moederborden met geintegreerde video willen nog wel eens budget chipsets hebben van SIS,VIA of ALI. Als de videochip verbonden is met de chipset via de pci bus en de bus moet delen met bv de audiochip dan kun je dergelijke problemen krijgen. Ook het shared memory principe is een budget oplossing die bandbreedte problemen kent, een "32 MB onboard videokaart" kan daardoor aardig mank gaan lopen en behoorlijk minder presteren dan een los 16 MB agp kaartje. De systeem eisen die gesteld worden voor het afspelen van dvd's zijn niet zo bizar hoog maar het probleem wat er bij die eisen meespeelt is dat je op verschillende manieren een 1 GHz-192 MB ram systeem kunt bouwen. De betere manier waarop dat een aantal jaar geleden gebeurde was een moederbord op basis van de Intel BX440 chipset, een soundblaster pciXXX soundcard en een TNT/TNT2 videokaart. Maar niet ieder systeem is zo gebouwd,bij budget oplossingen wordt er aan alle kanten geknabbelt aan de prestaties en alhoewel dat niet meteen merkbaar hoeft te zijn kan het bij dit soort zaken te voorschijn komen als een onaangename verrasing en kun je je suf zoeken naar de reden van het probleem terwijl het probleem kan liggen in iets wat niet zo maar 1-2-3 op te lossen is zoals bv te kort bandbreedte op het moederbord. Je zou als kostenloze oplossing wel eens de algehele staat van alle drivers op het systeem kunne onderzoeken en dan vooral de chipset/moederbord drivers+de videokaart en audiokaart drivers. Nieuwere versies daarvan kunnen wel een behoorlijke boost geven. ik zou ook proberen een losse audio kaart te lenen om het systeem te ontlasten en indien je een agp slot op het moederbord heb zitten zou je dat ook kunnen proberen met een losse videokaart. Dit zijn zo'n beetje de oplossingen die er voorhanden zijn zonder er weken en weken aan te spenderen, lukt het dan nog niet dan zou je als makkelijke uitweg ook idd toch kunnen gaan overwegen om een upgrade te gaan doen.
Link naar reactie
Wel ik ga volgende week een pci grafische kaart van 64Mb overkopen van een vriend + daarbij nog eens 512 Mb ram (2 plaatjes van 256 Mb) een geluidskaart zal oook niet zo moeilijk moeten zijn ik heb gisteren een gezien in de carrfour van Sound Blaster voor 49.99€ is dat een goede prijs? En hoeveel mag ik geven voor die ghrafische kaart en dat ram geheugen 't is sd-ram dus ook al niet meer de nieuwste :wink: maar jah de pc dateert van 2000 dus... mijn moeder heeft hem aanvankelijk gewoon als internet pc gekocht, het is een "compaq pressario 4000" toen was het nog erger ( 1 Ghz, 56 Mb ram, 8Mb grafische kaart) maar toen ze in 2004 een nieuwe pc heeft gekocht en de oude wou wegsmijten heb ik heb gekregen voor op m'n kamer oh ja ik heb ondertussen iets ik weet niet wat va de dvd brander geupdate en ik mloet zeggen m'n geluid is al veel beter maar ik ga een spower dvd 6 downloaden zal wel laten weten hoe het afloopt... :lol:
Link naar reactie
Prijzen van allerhande pc apparatuur vind je hier: http://tweakers.net/pricewatch Je moet er wel goed op letten dat je prijzen vergelijkt van exact hetzelfde type, 1 lettertje meer of minder in een model naam kan soms een ander type zijn en kan zo een paar tientjes schelen. 50 eu klinkt mij niet verkeerd voor een sb audigy alhoewel je ze ook al hebt voor 25 eu, maar ook van 180 eu.... Een codec is een video/audio COmpressor/DECompressor, het kan soft of hardware zijn en het ding behandelt de compressie van audio en video. Audio en video is gecomprimeerd om data ruimte te besparen, het comprimeren gebeurt met de compressor(gedaan tijdens productie van de dvd) en het decomprimeren (als je de film bekijkt) gebeurt met een decompressor. DVD software heeft meestal de codec ingebouwd in de software en wordt dus automatisch meegeinstalleerd. Bij powerdvd krijg je ook systeemcodecs erbij zodat je buiten de dvd software ook gebruik kunt maken van de codec's in bv mediaplayer. Houd er met je ram rekening mee dat niet ieder moederbord om kan gaan met 256 MB modules, als dat het geval is dan ziet het moederbord maar 128 MB ipv de 256 MB per stripje. Als het bij jouw het geval is dan heb je waarschijnlijk stripjes met 8 chips erop ipv 16 chips, je zult dan op zoek moeten gaan naar 256 MB modules met 16 chips en die zijn helaas schaars, en helemaal als het ook nog eens PC133 SDram moet zijn. Bij 128 MB modules speelt hetzelfde probleem maar dan met 4 chips per module vs 8 chips per module, de correcte 128 MB modules met 8 chips zijn nog wel te vinden. Daar bovenop willen compaq pc's ook nog wel eens erg kieskeurig zijn wat betreft geheugen en niet zo maar alles accepteren.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...