Ga naar inhoud

tvkaart geeft brom in geluid


Aanbevolen berichten

Zelfs met aarde is het probleem nog niet altijd opgelost, het beste daarvoor werkt een goede spanningsstabilisator/UPS of een tegen overspanning beveiligde stekkerdoos met EMI/RFI ruisfilters, goede werken ook goed op ongeaarde wandcontactdozen, maar het beste werken ze op goede geaarde huisinstallaties. Ik heb zelf een Brennenstuhl Premium Protect Line 120.000A overspanningsbeveiligde stekkerdoos en die heeft ook EMI/RFI ruisfilters, en het geluid werd veel beter. Zowel van PC, als TV, maar toch vooral het geluid van de radio (via de kabel op m'n Sony installatie). Overigens heeft in jouw geval zo'n ding alleen zin als het EMI/RFI ruisfilters heeft, je hoeft dus niet bij goedkope versies te zoeken. Sowieso loont het om een goede te kopen, aangezien slechte hun werk niet goed doen of niet, en sommige zijn zelfs heel onveilig, die kunnen in brand vliegen. Goede merken op dit gebied zijn brennenstuhl, bandridge en belkin, als je voor een UPS kijkt eaton/powerware en apc.
Link naar reactie
[quote:6c66fb347d="Casual1976"]Iemand enig idee waar een zachte brom in het geluid van de tvkaart van Terratec aan kan liggen? [/quote:6c66fb347d] Heb je die brom dan alleen als je tv-applicatie actief is, of ook in andere geluids applicaties? [quote:6c66fb347d="Casual1976"] Klopt: hij is inderdaad niet geaard. Dit is dus wel aan te bevelen? [/quote:6c66fb347d] Dit wordt inderdaad aanbevolen. Maar dat wil niet zeggen dat een geaard stopcontact voor een pc is vereist. Mijn pc is ook niet geaard. En op dit moment heb ik geen last van brom in het geluid. Heb ik in het verleden wel eens gahad. Welk merk/type pc luidsperkers gebruik je? heb je de kabels naar deze luidsperkers al gecheckt?
Link naar reactie
[quote:d3627bcb34="jolo"][quote:d3627bcb34="Casual1976"]Iemand enig idee waar een zachte brom in het geluid van de tvkaart van Terratec aan kan liggen? [/quote:d3627bcb34] Heb je die brom dan alleen als je tv-applicatie actief is, of ook in andere geluids applicaties? [quote:d3627bcb34="Casual1976"] Klopt: hij is inderdaad niet geaard. Dit is dus wel aan te bevelen? [/quote:d3627bcb34] Dit wordt inderdaad aanbevolen. Maar dat wil niet zeggen dat een geaard stopcontact voor een pc is vereist. Mijn pc is ook niet geaard. En op dit moment heb ik geen last van brom in het geluid. Heb ik in het verleden wel eens gahad. Welk merk/type pc luidsperkers gebruik je? heb je de kabels naar deze luidsperkers al gecheckt?[/quote:d3627bcb34] Warfedale, maar weet zeker dat deze goed zijn. Mijn pc is namelijk op een Technics versterker aangesloten en er is alleen een zachte brom als ik het geluid van mijn tv-kaart hoor. Dus niet als ik bijvoorbeeld een mp3/cd of dvd afspeel op de pc. Het kleine doorverbind jacket-kabeltje kan ik nog eens langslopen. Wat me trouwens nu te binnen schiet: de tvkaart is mono geluid en vervolgens wordt het met een stereokabeltje naar de stereo-ingang van de geluidskaart verbonden. Kan dat elkaar bijten en dus die brom veroorzaken?
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...