Ga naar inhoud

Meerdere films op een dvd


Aanbevolen berichten

Hallo! Mijn vraag is of het mogelijk is mijn divx of mpg films met een menu op een dvd te zetten, maar dat deze gewoon als 700 mb gebrand worden, dus dat ik op een dvd meerdere films kan zetten. Deze dvd doe ik dan in mijn computer en deze detecteerd hem dan als zijnde een dvd. Als ik dit probeer wil namelijk mijn brander de film omzetten naar het aantal minuten van een dvd, 150 minuten of wat dan ook, maar dan ben ik beperkt tot maximaal 1 film op een dvd, maar dit is natuurlijk niet nodig ivm de lage kwaliteit van een 700 mb film. Enig idee met wat voor een programma of file systeem dit probleem kan omzeilen? mvg.
Link naar reactie
Bedenk, dat een video-dvd aan bepaalde eisen moet voldoen; het is enkel dan een video-dvd. In dit geval betekent dat, dat je een DivX film van 700 MB niet als zodanig op een video-dvd kunt zetten: video-dvd kan niet werken met de DivX encodering. Het zal-en-moet omgezet worden naar een compliant (geschikte) vorm van MPEG en dat houdt mogelijk (lees: waarschijnlijk) in, dat de omvang (zeker bij gelijk-blijvende beeldkwaliteit) van het bestand voor die betreffende film zal toenemen. Betreft het een MPEG film, waarbij het video-dvd compliant MPEG betreft, dan zit je wel goed en kun je het op video-dvd kwijt in z'n huidige vorm en dus ook omvang. De beste oplossing is een dvd speler aan te schaffen die DivX/XviD kan afspelen. Dan kun je zeer waarschijnlijk doen wat je wilt: meerdere film bestanden (DivX films van circa 700 MB) op een (data-) dvd zetten en afspelen, mogelijk zelfs met menu. (Als de speler dat ondersteund.)
Link naar reactie
  • 5 weken later...
Wat je ook kunt doen is ipv DIVX/MPEG 4 of 5 films (DVD formaat) op 1 dvd5 schijfje te persen + ondertiteling( Handig voor diegenen die niet in het bezit zijn van een DIVX-speler). Dit is mogelijk met ConvertXToDVD, echt uitstekende software en zelfs zonder kwaliteitsverlies (Menu kun je erbij maken). Ikzelf heb het al tig keren gedaan: 8 uur genieten van 1 dvd5 schijfje. Hier te downloaden: http://www.vso-software.fr/ :lol:
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...