Ga naar inhoud

Dvd schijfjes, sneller is beter?


Aanbevolen berichten

Hallo, Ik wil wat meer dvd's via internet gaan bestellen. Ik heb een dvd brander van toshiba die in maximaal 4X kan branden. Kan ik dan gewoon dvdmedia nemen die op maximaal 4X te branden zijn, of is er een hoge kwaliteit te verwachten bij schijfjes die op 8X of 16X te branden zijn, ondanks dat ik gewoon op 4X blijf branden? Alvast bedankt voor het antwoord.
Link naar reactie
[quote:108f8cfdeb="steven_lek"]Dus het is aan te raden dvdschijfjes van 16X te nemen in plaats van 4X of 8X, ook al kan je brander niet sneller branden dan 4x?[/quote:108f8cfdeb] Ja, het maakt niet uit. Hij kan ze wel niet op 16x branden maar op 4x. 16x is het hoogste dat het schijfje gebrand kan worden. Als je wil kan je zelfs een 16x schijfje op 1x branden.
Link naar reactie
[quote:4a4b2d068e="steven_lek"]Maar ik bedoel of dvd's die geschikt zijn voor hogere brandsnelheden, een hoge kwaliteit hebben dan dvd's met een lage brandsnelheid.[/quote:4a4b2d068e] Over het algemeen wel. De techniek wordt steeds beter (techniek zal nu zo'n beetje wel uitontwikkeld zijn). En zeker met de komst van HD-DVD en Blueray zullen fabrikanten niet zo heel veel meer in de ontwikkeling van de DVD stoppen. Ik denk dat je niet zo heel veel 4x schijfjes meer kan kopen. Grootste aanbod zal ook wel 16x zijn. Als je kijkt bij Opus zie je hier en daar nog wel iets van 8x maar het meeste is 16x. Voor goede kwaliteit moet je naar de mediacode kijken, op dit moment zijn schijfjes met mediacode MCC (Mitsibischi) erin erg goed oa de Verbatim schijfjes.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...