Ga naar inhoud

Dell pc ----> media centre


Aanbevolen berichten

Ik heb een DELL Optiplex GX260 in mijn schoot geworpen gekregen en wil hier graag een MCE van maken. Dit omdat het een prettig geruisloos systeem is en qua vorm mooi de VHS recorder kan vervangen. [img:9295c0057f]http://i21.ebayimg.com/04/i/08/71/65/d1_1.JPG[/img:9295c0057f] [img:9295c0057f]http://216.23.169.71/photos131/ph_131_596910_1158865816_file0.jpg[/img:9295c0057f] Het is een P4 2,4 Ghz met 256Mb RAM en 20Gb hdd, VGA on-board. Nu zit hier geen tv-out op, dus ik moet een ander AGP-kaartje aanschaffen zodat ik de tv kan aansluiten op de pc. Ook moet ik natuurlijk een tv-kaart aanschaffen voor mijn COAX signaal. Nu is de kast niet ruim bemeten, zodat ik dus low-profile kaarten moet plaatsen. Wat is nu de beste keuze voor de 2 kaarten? Of kan ik beter een externe tv-tuner via USB aansluiten? Verder ben ik uiteraard van plan om de hdd te vervangen voor een groter exemplaar en het RAM uit te breiden naar pak hem beet 512 of 1024Mb. Het spul hoeft niet state-of-the-art te zijn.
Link naar reactie
Voor de videokaart zou je een matrox G550 low profile kunnen overwegen, deze zijn zowel nieuw als tweede hands wel te vinden maar het hekele punt is wel de S-video adapter-kabel , die wil er nog wel eens niet bij zitten. De video kwaliteit (via de svideo adapter) van deze kaart is nog steeds de beste die er te koop is en hij heeft geen ventilator, scheelt weer in de herrie. De adapter is een kabel van d-sub naar svideo of van dvi naar s-video. Welke je nodig hebt hangt af van de kaart want deze zijn er met: 2x d-sub of 1xdsub+1x dvi of 2x dvi Uiteraard is dit een wat ouder kaart met "maar" 16 MB dus spelletjes is nagenoeg uitgesloten maar voor video en gewone windows taken is ie uitstekend. Zou je de mpc ook geschikt willen maken voor evt HDTV dan zul je naar wat anders moeten zoeken in het ATI of Nvida assorti, een G550 is niet krachtig genoeg voor het weergeven van HDTV.
Link naar reactie
  • 3 weken later...
Ik heb bij de Mediamarkt een Pinnacle PCTV USB 150e/55e gekocht, maar ook weer heel snel teruggebracht. Deze kaart wordt niet door MCE 2005 ondersteund, en dan ben je afhankelijk van de software van Pinnacle. Dit is niet de bedoeling. Heeft iemand een goede tip? Het moet een externe USB2 kaart zijn met alle gangbare aansluitingen én het moet compatibel zijn met de Media center software onder Windows mediacenter edition 2005. (zit zelf aan een Hauppage WinTV USB2 te denken, maar heb zelf geen enkele ervaring met dit soort dingen) De kaart moet samen gaan werken met een Club3d radeon 9550SE.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...